بازتاب خدمات شهرداری تهران به زائرین در بین علما و مراجع شهر نجف

Capture

مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با احمد کریم برشاوی شهردار نجف اشرف دیدار و گفت و گو کرد و در این جلسه بر استمرار همکاری‌های فی مابین و انتقال تجربیات شهرداری‌های تهران و شهر نجف اشرف تاکید شد.

به گزارش سرویس شهری ایسنا، مجتبی عبدالهی در دیدار با احمد کریم برشاوی شهردار نجف اشرف که به همراه هیاتی از استانداری شهر نجف اشرف به تهران سفر کرده بودند، ضمن خیرمقدم به آنان برای حضور در تهران، گفت: نجف شهر امیرالمومنین علی(ع) امام اول شیعیان است و به همین واسطه برای ایرانیان بسیار مقدس است و بسیار خوشحالیم و افتخار می کنیم که میزبان شما در تهران و خدمتگزار شهر امیرالمومنین باشیم.

عبداللهی در ادامه با بیان این که دو کشور ایران و عراق برادر و همسایه هستند و بسیار خوشحالیم که ارتباطات‌مان با شهر نجف ادامه دار خواهد بود،خاطرنشان کرد:خدمت به زوار امیرالمومنین و شیعیانی که از اقصی نقاط ایران و کشورهای دیگر به زیارت شهر امیرالمومنین می آیند افتخار بسیار بزرگی است.

وی به جلسه با الیاسری استاندار شهر نجف و رئیس شورای شهر نجف و دعوت از ایشان برای حضور در تهران اشاره داشت و گفت:گسترش همکاری های دو جانبه و استفاده از تجربیات مدیران شهر نجف، انتقال تجربیات شهرداری تهران در خصوص آموزش و تمامی مباحث حوزه شهری از جمله جمع آوری زباله،فضای سبز،میادین میوه و تره بار،آتش نشانی،زیباسازی و… موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به این که دو سال است که افتخار خدمات رسانی به زائرین اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در شهرعراق هستیم و اقداماتی هم در شهرنجف به انجام رسیده است، گفت: نزدیک به 10 هزار نفر از پرسنل و نیروهای شهرداری تهران در حوزه ها و موضوعات مختلف در کشور عراق از جمله شهرهای نجف و کربلا،مرزهای بین دو کشور و در مسیر نجف به کربلا، فعالیت ها و خدمات گسترده ای را در ارتباط با خدمات رسانی به زائرین در طی این دو سال ارائه داده اند.

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود به مجموعه اقدامات شهرداری تهران در شهر نجف اشاره داشت و گفت:این اقدامات همچنان در دستور کارمان قرار دارد و امیدواریم که همکاری و تعاملات گسترده تر شود تا خدمات خوبی را در شهر نجف برای زوار امیرالمومنین ارائه دهیم.

معاون شهردار تهران در پایان اذعان داشت:اطمینان داشته باشید که ما با خلوص نیت و مشتاقانه به شهر امیرالمومنین خدمات رسانی خواهیم کرد و انشالله امیرالمومنین علی(ع) شفیع ما در آخرت باشند.

شهردار نجف اشرف:به دنبال کسب تجارب، موفقیت ها و پیشرفت های شهرداری تهران هستیم

احمد کریم برشاوی شهردار نجف اشرف نیز در این نشست ضمن ابلاغ سلام گرم استاندار و مسؤلین شهر نجف به دکتر قالیباف شهردار محترم تهران و دکتر عبدالهی به خدمات رسانی بسیار مطلوب شهرداری تهران و مشهد به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و گفت:خدمات رسانی شهرداری تهران بسیار قابل توجه و محسوس بود و ما قدردان و سپاسگزار زحمات شما هستیم و برای زوار ایرانی پیش از گشودن درب هایمان، قلب هایمان را باز کرده ایم.

شهردار نجف در ادامه بر همکاری های شهرداری تهران با شهر نجف اشرف تاکید کرد و گفت:از شهرداری تهران تقاضا داریم که در زمینه جمع آوری زباله در این شهر سرمایه گزاری کنند.

برشاوی به بازدید خود از زیرمجموعه معاونت خدمات شهری از جمله سازمان میادین میوه و تره بار و سازمان پسماند و مجتمع دفن و پردازش پسماند در آرادکوه و نقاط مختلف شهر تهران اشاره داشت و گفت:امیدواریم که شهرداری تهران موفقیت ها و پیشرفت های خود را به شهرداری نجف انتقال دهد.

شهردار نجف به بازتاب بسیار خوب اقدامات و خدمات شهرداری تهران به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و افزود: در ملاقات هایمان با علما و مراجع شهر نجف ذکر خدمات شهرداری تهران همیشه مطرح است.

همچنین در این نشست مهندس منصور باقرصاد قائم مقام این معاونت نیز به تفاهم نامه با شهر کربلا اشاره داشت و گفت:باید مجموعه اقداماتمان در شهر نجف همانند این تفاهم نامه در دو بخش در ایام اربعین و سپس برنامه ریزی درازمدت انجام شود.

وی در ادامه به زیباسازی اتوبان امام خمینی(ره) پرداخت و گفت:طراحی این خیابان به اتمام رسیده است که بعد از تایید این طرح توسط مسوولین حوزه مدیریت شهری شهر نجف اجرایی خواهد شد.

باقرصاد با تاکید بر رسیدگی به موضوع زباله و پسماند در شهر نجف تصریح کرد:باید برای موضوعاتی چون تفکیک زباله های خشک از مبدا، جداسازی زباله های بیمارستانی و… برنامه ریزی های لازم انجام شود.

همچنین در این نشست شهردار نجف اشرف درخواست های خود را از شهرداری تهران برای خدمات رسانی بیشتر به این شهر در خصوص جمع آوری زباله و نخاله،ماشین آلات تخصصی جمع آوری زباله،انتقال تجربیات شهرداری تهران در زمینه پسماند و جمع آوری زباله،آموزش کادر شهرداری نجف و دانشجویان در موضوعات مختلف شهری، اجرای توافقات فی مابین با استاندار نجف و… مطرح کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، در این سفر شهردار نجف اشرف و هیات همراه از پل طبیعت، بوستان آب و آتش، ساختمان پلانتاریوم،واحد دفن و پردازش مجتمع آرادکوه،دستگاه تصفیه شیرابه،زباله سوز،سازمان میادین و… بازدید کردند.