بیانیه اعتراضی زندانیان رجایی شهر:خواستار محاکمه عاملان قتل عطاء الله رضوانی هستیم

خواستار محاکمه عاملان قتل عطاء الله رضوانی هستیم

جرس: در پی قتل عطاء الله رضوانی، یکی از شهروندان بهایی در جنوب ایران، گروهی از زندانیان سیاسی – عقیدتی محبوس در زندان رجایی شهر با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض به این اقدام تروریستی و غیر انسانی، خواستار تحقیقات هر چه سریعتر و محاکمه آمرین و عاملین این واقعه در دادگاه های صالحه شدند.

به گزارش جرس، در بیانیه اعتراض آمیز زندانیان رجایی شهر خاطرنشان شده است که “چنین واقعه هولناکی باعث ایجاد فضای عدم امنیت در بین شهروندان دگر اندیش و بالاخص اعضای جامعه بهائیان ایران شده است که رسیدگی سریع و عادلانه به این موضوع ضامن حق اولیه امنیت و آسایش آحاد مردم ایران خواهد بود.”

متن این بیانیه و اسامی امضا کنندگان که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفته به شرح زیر است:

به نام آنکه بیم از اوست و امید از او
با خبر شدیم که آقای عطاء الله رضوانی یکی از هموطنان بهایی دارای همسر و دو فرزند در بندرعباس ربوده و سپس با شلیک گلوله به ناحیه سر به قتل رسیده است. این عمل شنیع قلب هر انسانی را مشحون از تاسف و تاثر می نماید.
ما تعدادی از زندانیان سیاسی ـ عقیدتی زندان رجایی شهر با توجه به سابقه تهدیدات مکرر متوفی و بازداشت ها و احضارهای گسترده اعضای این جامعه و همچنین با عنایت به تشابه و تکرار چنین فجایعی در مواردی دیگر طی سالیان اخیر که منجر به قتل یا آسیب جدی به تمامیت جسمی برخی شهروندان بهایی شده است، ضمن محکوم کردن این عمل، خواستار تحقیقات هر چه سریعتر و محاکمه آمرین و عاملین این واقعه در دادگاه های صالحه هستیم. چنین واقعه هولناکی باعث ایجاد فضای عدم امنیت در بین شهروندان دگر اندیش و بالاخص اعضای جامعه بهائیان ایران شده است که رسیدگی سریع و عادلانه به این موضوع ضامن حق اولیه امنیت و آسایش آحاد مردم ایران خواهد بود.

بر اساس موازین حقوق بشر و اصول مصرحه در باب حقوق ملت در قانون اساسی، همه مردم ایران از حقوق مساوی برخوردارند و بنابراین بدیهی است که امنیت جانی، مالی و اجتماعی فرد فرد شهروندان ایرانی بر عهده مسئولین امور است. اصول نوزدهم و بیستم قانون اساسی تصریح می نماید “مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود” و همچنین “همه افراد ملت اعم از زن و مرد در حمایت قانون قرار دارند…”

با توجه به اصول ذکر شده، ما امضاء کنندگان ذیل خواستار آنیم که حقوق کلیه شهروندان این کشور فارغ از عقاید متفاوت آنها در هر حال محفوظ بماند و همه ایرانیان بدون هرگونه تبعیض ناشی از عقیده در حمایت یکسان قانون قرار گیرند.

جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲
زندان رجایی شهر
سید محمد سیف زاده
کیوان صمیمی
مهدی محمودیان
جمال الدین خانجانی
بهروز عزیزی توکلی
مهدی معتمدی مهر
سعید رضایی ترنگی
عفیف نعیمی
وحید تیزفهم
جعفر اقدامی
رسول بداقی
فرهاد صدقی
کامران مرتضایی
محمود بادوام
رامین زیبائی
مصطفی نیلی
شاهرخ زمانی
کامران رحیمیان
کیوان رحیمیان
سعید ماسوری
محمد علی منصوری
شاهین نگاری
شاهرخ طایف
ریاض الله سبحانی
عزیزالله سمندری
نوید خانجانی
امان الله مستقیم
آیت مهرعلی بیگلو
محمود فضلی
شهرام رادمهر
لطیف حسنی
بهبود قلی زاده
پیام مرکزی
فرهاد فهندژ
کورش زیاری
لقمان مرادی
زانیار مرادی
دیدار رئوفی
فرهمند ثنائی
پیمان کشفی
کمال کاشانی
فواد فهندژ
سیامک صدری
فواد خانجانی
افشین حیرتیان
شهرام چینیان
ایفان شهیدی
علیرضا فرهانی