تایید حکم ۴ سال و چهارماه حبس تعزیری کسری نوری

تایید حکم ۴ سال و چهارماه حبس تعزیری کسری نوری

محکومیت ۴ سال و چهارماه حبس تعزیری کسری نوری از مدافعان حقوق دراویش گنابادی در دادگاه تجدیدنظر بدون تغییر تایید شد.

به گزارش مجذوبان نور؛ کسری نوری که در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامی تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امینت ملی، توهین به رهبری و عضویت در گروهک انحرافی مجذوبان نور در شعبه سه دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی رشیدی به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده بود ٬ در پی درخواست تجدیدنظر خواهی وکلای پرونده در شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر با ریاست قاضی ذاکرنیا و اکبری بدون هیچ تغییری تایید شد.

گفتنی است رای نهایی دادگاه بعد از گذشت ۵ ماه بلاتلکیفی صادر شده است.

به گفته ی یکی از وکلای این زندانی عقیدتی که رای نهایی کسری نوری به وی ابلاغ شده است در رای صادره امضای قاضی ذاکرنیا و یا اکبری که قضاوت پرونده در دادگاه تجدیدنظر را بر عهده داشته اند دیده نمی شود و فردی به نام شریفی که هویت وی نامشخص است رای نهایی را امضا کرده است.

لازم به ذکر است هفته ی گذشته علی القاصی مهر دادستان دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز با ارسال نامه ای به شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر خواهان تشدید حکم صادره شده بود.

کسری نوری از مدافعان حقوق دراویش ست که تا کنون دو بار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. این درویش ۲۲ ساله برای بار دوم در تاریخ ۲۴ اسفند ماه‌‌ سال ۹۰ به اتهام مصاحبه با رسانه‌های بیگانه نیز بازداشت گردید و پس از ۱۴ ماه بازداشت موقت به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزیری در شعبه ۳ دادگاه انقلاب شیراز محکوم شده است.

در رای بدوی دادگاه که توسط قاضی رشیدی (قاضی شعبه سه دادگاه انقلاب شیراز) صادر شده؛ این طور آمده است که این درویش ۲۲ ساله سبب «ترویج بدعت در مسائل اعتقادی» و «نا‌امن کردن فضای جامعه و ترویج خرافات» شده است وعلت صدور این حکم سنگینی را برای جلوگیری از «عواقب غیر قابل جبران در سطح جامعه به خصوص جوانان» عنوان کرده است.