نارضایتی نغمه عابدینی و تمنای با احترام جان کری !

ارسال خبر توسط  محمد رضا فرشادفر                  Mohammadreza Farshadfard

در حالیکه همسر سعید عابدینی نوکیش مسیحی زندانی معتقد است که سیستم آمریکا تا الان خیلی نرمتر از آنچه که باید با این قضیه برخورد کرده، وزیر خارجه ایالات متحده از دولت جمهوری اسلامی ایران با “احترام” خواسته تا او را آزاد کنند.

به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان، در حالی که نغمه عابدینی همسر سعید نوکیش مسیحی ایرانی – آمریکائی  پس از ماهها تلاش بی نتیجه برای آزادی همسر دربندش، با تائید حکم هشت سال زندان او توسط دادگاه تجدید نظر، به شدت احساس نا رضایتی می کند، وزیر امورخارجه آمریکا با ردیگر گفت با احترام از جمهوری اسلامی درخواست آزادی این شهروند آمریکا را دارد.

به نقل از بی بی سی، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، از ایران خواسته است برای آزادی  سعید عابدینی همکاری کند. آقای کری در بیانیه خود از دولت جمهوری اسلامی ایران “با احترام” خواسته است برای بازگشتن این نوکیش مسیحی  و دو شهروند آمریکایی بازداشت‌شده یا گم‌شده دیگر  در ایران همکاری نماید.

در روزهای گذشته نغمه همسر این نوکیش مسیحی که اکنون در آمریکا به سر می‌برد، از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، به خاطر سکوت درباره وضعیت سعید عابدینی انتقاد کرده بود. او گفته است که عمیقا از اینکه پرزیدنت اوباما از همسرش تا کنون نامی نبرده نا امید شده است.

نغمه عابدینی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« جمهوری اسلامی  دارد غیرقانونی سعید را نگه می دارد. مشکل سعید سیاسی نیست بلکه مشکل او آزادی در انتخاب مذهب است. همین طور سعید شهروند آمریکایی هم هست و حکومت ایران نمی تواند او را در زندانش نگه دارد.»

نغمه عابدینی با اظهار امیدواری از اینکه حسن روحانی در حل پرونده همسرش کمک کند، گفت: «راستش من خیلی خوشبین نیستم اما امیدوارم که آقای روحانی همان طور که به دنیا نشان می دهد که خواهان دادن آزادی به مردم است همین طور هم عمل کند و راهی برای آزادی سعید و دیگر زندانیانی که به علت مذهب یا تفکرشان در زندان هستند بیابد. بهرحال ۶۰۰ هزار نفر آمریکایی برای آزادی سعید نامه امضا کردند و ما همه منتظریم ببینیم آیا از سوی آقای روحانی بر اساس قول و وعده های که خودش داده، حرکتی می شود.»

وزیر امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه اخیر خود یادآوری کرده که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری جدید ایران، در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود در ماه‌های اخیر، درباره بهبود روابط ایران با جهان ابراز امیدواری کرده است.

به همین دلیل جان کری از دولت ایران خواسته  تا  آقای عابدینی و آقای حکمتی  را که تابعیت دوگانه ایرانی-آمریکایی دارند، آزاد کند و به آمریکا کمک کند آقای لوینسون را پیدا کند تا این سه بتوانند به آمریکا باز گردند.

سعید عابدینی، شهروند ایرانی‌آمریکایی می باشد که در حال حاضر در ایران در حبس است. این شبان  نوکیش مسیحی سال گذشته در سپتامبر ۲۰۱۲ میلادی، مهر ۱۳۹۱ خورشیدی، به اتهام تشکیل کلیسای‌های خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی دستگیر شد.او در دادگاه به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد و اکنون گفته می شود که دادگاه تجدید نظر حکم او را تائید کرده است.

جان کری پیش‌تر هم خواهان آزادی فوری سعید عابدینی شده بود. وزیر امور خارجه آمریکا روز دوم فروردین (۲۲ مارس 2013) در بیانیه‌ای درباره گزارش‌های رسیده از آزار و اذیت جسمی و روحی آقای عابدینی در زندان، ابراز نگرانی کرده بود.

نغمه عابدینی با اظهار اینکه مسولان آمریکا باید برای آزادی سعید که شهروند این کشور است تلاش کنند، به کمپین گفت:« من امروز با شنیدن خبر تایید حکم سعید با روزنامه ها و تلویزیون های اینجا صحبت کردم و گفتم که خطر بی عدالتی همه جا است و اگر در جای ناعدالتی شود و ما حرکتی نکنیم و فکر نکنیم که نوبت ما نمی رسد، اشتباه است. من به دولت آمریکا هم گفتم که اگر سکوت کنیم نوبت به خودمان هم می رسد. ما مسولیت داریم و سکوت در برابر شرارت خود شرارت است.»

خانم عابدینی ادامه داد: متاسفانه سیستم آمریکا تا الان خیلی نرمتر از آنچه که باید با این قضیه برخورد کرده است. بهرحال سعید شهروند آمریکایی هم به حساب می آید و ایران دارد قانون را با زندانی کردن سعید می شکند. من هنوز کلمه ای از اوباما نشنیدم در حالیکه خیلی از سناتورهای آمریکایی برای ازادی سعید نامه ای امضا کردند.»

خانم عابدینی در پاسخ به اینکه آیا آنها در نظر دارند اعاده دادرسی کنند به کمپین گفت:« فعلا نمی دانیم. تازه امروز خبر را شنیدیم. اما با رد شدن اعتراض ما و تایید حکم دادگاه بدوی در دادگاه تجدیدنظر عملا راه دیگری برای پیگیری نمانده است. حالا باید راه ها را بررسی کنیم و ببینیم چه می شود کرد اما فشارهای خارج از کشور ادامه خواهد داشت.»

همسر سعید عابدینی در خصوص وضعیت جسمی این کشیش زندانی گفت:« روحیه او خوب است اما می دانیم که حداقل دو بار مورد ضرب و شتم در زندان قرار گرفته و باعث خونریزی داخلیش شده است که همچنان هم درد دارد. متاسفانه این یک امر عادی است که وقتی ضربه به زندانی وارد می کنند هیچ رسیدگی بعد از آن صورت نمی گیرد و زندانی در دردش درون زندان زندگی می کند.»