اطلاعیه:نگرانی شدید از وضعیت سلامتی حسین رونقی ملکی و سایر زندانیان سیاسی

vvmir-kolnماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر

هيچ کس نبايد شکنجه شود يا تحت مجازات يا رفتاری ظالمانه ، ضد انسانی يا تحقير آميز قرار گيرد

ماده 9 اعلامیه جهانی حقوق بشر

هیچ کس را نباید خود سرانه توقیف ،حبس یا تبعید کرد.

ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر

هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد و این حق مستلزم آن است که کسی از داشتن عقاید خود بیم و نگرانی نداشته باشد و در کسب و دریافت و انتشار اطلاعات و افکار ،به تمام وسایل ممکن بیان و بدون ملاحظات مرزی آزاد باشد.

نگرانی شدید از وضعیت سلامتی حسین رونقی ملکی و سایر زندانیان سیاسی   

هموطنان آزاده – انسانهای آزادیخواه

 حسین رونقی ملکی زندانی حقوق بشری آذربایجانی به دلیل شرایط بد محیط زندان از لحاظ سلامت جسمی در شرایط نامساعدی قرار گرفته است.

با اینکه شرایط جسمی این فعال حقوق بشری رو به وخامت گذاشته شده است اما مسئولان زندان و ماموران وزارت اطلاعات از اعطای مرخصی درمانی برای طی مراحل درمان بیماری کلیه اش خود داری نموده لذا وی در اعتراض به این امر، دست به اعتصاب غذا زده است بطوریکه اینک در وضعیت نگران کننده‌ای بسر می‌برد.

به دلیل فقدان امکانات پزشکی و درمانی زندان،  وعدم توجه از طرف مسئولین امر، وی معادل ۸ کیلو وزن خود را از دست داده و همراه با تشدید درد کلیه‌ها، با خونریزی کلیه نیز مواجه شده است. گفتنی است آقای رونقی ملکی نارحتی گوارشی دارد وبه هنگام ادرار کردن از سوزش شدید هم رنج میبرد.

حفظ جان زندانیان سیاسی و عقیدتی به عهده دولت جمهوری اسلامی ایران می باشد

کمیته اقوام و ملل ایرانی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران عدم درمان این فعال حقوق بشری را که دچار ناراحتی های حاد جسمی است و جانش در معرض خطر جدی قرارگرفته است را محکوم کرده و از تمامی نهادها و سازمان های حقوق بشری درخواست اقدامات عملی برای آزادی فوری و بدون قید و شرط  حسین رونقی ملکی  و دیگر فعالان سیاسی وحقوق بشری در ایران میباشد.

398

 کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق اقوام وملل ایران

 

VVMIran e.V.

Vereinigung zur Verteidigung der Menschenrechte im Iran e.V.

Postfach 52 42

30052 Hannover

Tel.: +49 511 979 34 07      0163 261 12 57

Fax: +49 511 26173 76

Email: HYPERLINK “mailto:info@bashariyat.org”info@bashariyat.org      HYPERLINK “http://www.bashariyat.org”www.bashariyat.org