بررسی اتهامات محمدعلی طاهری (قسمت چهارم)

Capture

دیدگاه بنیانگذار عرفان حلقه  درباره «موجودات غیر ارگانیک »

یکی دیگر از اتهاماتی که محمدعلی طاهری با آن روبه رو است، ارائه نظریه بیماری انسان به دلیل نفوذ «موجودات غیرارگانیک»است.  گرچه این موضوع در قرآن و دیگر ادیان الهی مورد تاکید قرار گرفته، با این وجود محمد علی طاهری با طرح تئوری ایجاد بیماری از سوی موجودات غیر ارگانیک در مظان اتهام است.

نگاه ‫‏قرآن‬ به موجودات غیر ارگانیک
قرآن در آیه ۲۷۵ سوره بقره می فرماید: «الذین یاکلون الربا لایقومون الا کمن یقوم الذی یتخبطه الشیطان من المس» : آنان که ربا مىخورند، برنخیزند مگر مانند کسى که شیطان به جنون آشفتهاش کرده است .
در آیه ۱۲۸ سوره انعام آمده است: «وَ یَوْمَ یَحْشُرُهُمْ جَمیعاً یا مَعْشَرَ الْجِنِّ قَدِ اسْتَکْثَرْتُمْ مِنَ الْإِنْسِ وَ قالَ أَوْلِیاؤُهُمْ مِنَ الْإِنْسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنا بِبَعْضٍ وَ بَلَغْنا أَجَلَنَا الَّذی أَجَّلْتَ لَنا قالَ النَّارُ مَثْواکُمْ خالِدینَ فیها إِلاَّ ما شاءَ اللَّهُ إِنَّ رَبَّکَ حَکیمٌ عَلیمٌ» : و روزی که همگان را گرد آورد و گوید: ای گروه جنیان، شما بسیاری از آدمیان را پیرو خویش ساختید. یارانشان از میان آدمیان گویند: ای پروردگار ما، ما از یکدیگر بهره مند می شدیم و به پایان زمانی که برای زیستن ما قرار داده بودی رسیدیم. گوید:جایگاه شما آتش است، جاودانه در آنجا خواهید بود، مگر آنچه خدا بخواهد. هر آینه پروردگار تو حکیم و داناست.
آیه ۶۴ سوره اسراء‬ :« وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَأَجْلِبْ عَلَیْهِم بِخَیْلِکَ وَرَجِلِکَ وَشَارِکْهُمْ فِی الأَمْوَالِ وَالأَوْلادِ وَعِدْهُمْ وَمَا یَعِدُهُمُ الشَّیْطَانُ إِلاَّ غُرُورًا»: با فریاد خویش هر که را توانی از جای برانگیز و به یاری سواران و، پیادگانت بر آنان بتاز و در مال و فرزند با آنان شرکت جوی و به آنها وعده بده و حال آنکه شیطان جز به فریبی وعده شان ندهد.
آیه ۳۶ سوره الزخرف‬: « وَمَن یَعْشُ عَن ذِکْرِ الرَّحْمَنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ » : هر کس که از یاد خدای رحمان روی گرداند ، شیطانی بر او می گماریم که همواره همراهش باشد.
همچنین در آیه ۲۱ سوره النور آمده است: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ وَمَن یَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشَاء وَالْمُنکَرِ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَکَا مِنکُم مِّنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَکِنَّ اللَّهَ یُزَکِّی مَن یَشَاءُ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌای» کسانیکه ایمان آورده اید! از گام های شیطان پیروی مکنید. و هر کس از گام های شیطان پیروی کند، ( گمراه می سازد) چرا که او به [کارهای] زشت و ناپسند فرمان می دهد. و اگر بخشش خدا و رحمتش بر شما نبود، هیچ یک از شما هرگز [پاک نمی شد و] رشد نمی یافت و لیکن خدا هر کس را بخواهد [وشایسته بداند، رشد می دهدو] پاک می کند و خد شنوای داناست.

استاد مرتضی مطهری‬
«به ندرت انسان‌هایی پیدا می‌شوند که می‌توانند ارتباط با جن پیدا کنند. ولی کسانی که به جنبه‌های معنوی انسان می‌اندیشند این کار را کار غلط و بدی می‌دانند و معتقدند که روح انسان را خراب و فاسد می‌کند؛ نه تنها برای انسان کمالی شمرده نمی‌شود، بدتر انسان را خراب می‌کند. این جور ادعا می‌کنند که معاشرت با جن در روح انسان آن اثری را می‌گذارد که معاشرت با انسان‌های پست منحط کوتاه فکر گرفتار به یک نوع آلودگی‌ها. چگونه اگر انسان با آن‌ها معاشرت داشته باشد روحش را پست و منحط می کند.
از همین آیات می‌توانیم یک نوع دستورالعملی بگیریم که در عین این‌که چنین مخلوقی در عالم وجود دارد و بهترین دلیلش همان است که قرآن از وجود این مخلوق خبر داده است، انسان‌ها هیچ وقت دنبال این کار نروند که با این مخلوق ارتباطی برقرار کنند. حتی وقتی که آن‌ها آمدند از قرآن آگاه شدند، بدون ارتباط مستقیم با شخص پیغمبر بوده و شخص پیغمبر با این‌ها ارتباط مستقیم نگرفت؛ یعنی خدا نخواست که پیغمبر ارتباط مستقیم با آن‌ها بگیرد و بیایند حرفی بزنند. نه این‌که بخواهم بگویم امر نشدنی است، ولی خداوند نخواسته به این شکل باشد. آن‌ها آمده‌اند، از موضوع هم آگاه شده‌اند، بدون آن‌که ارتباط مستقیمی با پیغمبر بگیرند، رفته‌اند در میان جمع خودشان قضایا را در میان گذاشته‌اند. و لذا قرآن می‌گوید:
قُل … به آن‌ها بگو به من وحی شده که چنین جریانی رخ داده است؛ نه این‌که بگوید آن‌ها آمدند پیش من، من چنین گفتم و آن‌ها چنین گفتند؛ بلکه آن‌ها آمده‌اند و رفته‌اند، کارشان گذشته و تمام شده، بعد به من وحی شد که چنین جریانی رخ داد.» (مجموعه آثار استاد شهید مرتضی مطهری‬، ج۲۷، ص: ۷۹۱ -۷۹۰)

کلام  پیامبر اسلام در خصوص موجودات غیرارگانیک
رسول خدا می فرماید: « ما من آدمی الا و معه شیطان» (هیچ انسانی نیست که شیطانی او را همراهی نکند). از ایشان سوال شد « آیا همراه با شما هم شیطانی هست؟ » فرمودند: « نعم ولکن الله اعاننی علیه فاسلم » (بله؛ ولی خداوند مرا در برابر او یاری کرد تا اینکه تسلیم شد) (بحارالانوار، ج۶۰، ص۳۱۹)

تئوری محمدعلی طاهری درخصوص موجودات غیرارگانیک
او در کتاب موجودات غیر ارگانیک چنین می نویسد: « امروزه آسیب های گسترده ی ناشی از نفوذ موجودات غیر ارگانیک در سیستم ذهنی افراد موجب همه گیری بیماریهای ذهنی در سراسر جهان شده است و به دلیل نا آگاهی عمومی نسبت به این عوامل بیماری زا و به دنبال آن فقدان بهداشت لازم برای پیشگیری و رهایی از آلودگی به آنها رو به افزایش است.
در اکولوژی کیهانی موجودات بی شماری حضور دارند که هر یک با هدفمندی خاصی در آن قرار گرفته اند. بخشی از این موجودات با شرکت در زنجیره ی طبیعت و حیات بر روی کره زمین، در زندگی انسان ایفای نقش می کنند و بخشی دیگر در راستای کیفیت زندگی او طراحی و خلق شده اند و هر یک در مسیر کمال وی، وظیفه ای به عهده دارند.
موجودات غیرارگانیک موجوداتی زنده اما بدون ارگانهای زیستی گیاهان، حیوانات و انسانها(سلولها و اندام های ساخته شده از مواد آلی و معدنی) هستند و به طور معمول دیده نمی شوند، اما هر گروه نقش مهمی در زندگی انسان ایفا می کنند.
این موجودات در گروه عمده “جن ” و “کالبد ذهنی” جای می گیرند. وجه اشتراک این دو گروه، امکان تسخیر کالبد ذهنی افراد و از این طریق ایجاد مزاحمت، بیماری و اعمال نفوذ در انتخاب های آنهاست. امروزه بسیاری از مردم دست به گریبان بیماری ها و مشکلاتی هستند که از مداخله ی این موجودات در امور بیرونی (امور اجتماعی) و درونی (فعالیت های مدیریت سلول و بدن، جهان بینی و تصمیم گیری های فردی) زندگی آنها ناشی می شود.
ذات دین و علت وجودی آن برای کمک به انسان است. ادیان در آغاز به الهی و غیر الهی قابل تفکیک نبوده اند. اولین جرقه های ذهنی و الهامات معنوی بشر، نقطه ی آغاز دین است. اما همانگونه که آب در سرچشمه خالص و گواراست ولی با طی یک مسیر نسبتا طولانی طعم و مزه ای متفاوت می یابد، ادیان نیز با گذر زمان به تفرق، انحراف و تحریف مفاهیم آلوده شده اند. در آغاز، نفس دین به صورت ناب و خالص شکل می گیرد و سپس انشعاب می یابد و کاربرد مثبت و منفی پیدا می کند. »

محمدعلی طاهری به شیوه ای کاملا علمی و عملی ثابت می کند انسان به واسطه آلودگی با موجودات غیرارگانیک مسبب بیماری های عدیده ای برای خود می شود. موضوعی که ادیان الهی با ادبیات گوناگون از آن سخن گفته اند.
اتهام محمد علی طاهری تنها به ارائه این تئوری ختم نمی شود، و مخالفان اندیشه هایش او را متهم می کنند که «در کتاب موجودات غیرارگانیک بسیار در وصف انجیل صحبت می‌کند. حتی می‌گوید انجیل از قرآن مفصل‌تر است و قرآن مبهم است».

در حالی که محمدعلی طاهری علاوه بر این که به آیات قرآن در این زمینه اشاره می کند از انجیل نیز مثالی آورده و می گوید: در انجیل درباره ی دفع موجود غیرارگانیک و درمان فرد مجنون (جن زده) به تفصیل سخن گفته شده: « عیسی (ع) دوازده شاگرد خود را طلبیده، ایشان را بر ارواح پلید قدرت داد که آنها را بیرون کنند و هر بیماری و رنجی را شفا دهند… بیماران را شفا دهید؛ ابرصان را طاهر سازید…و دیو ها را بیرون نمایید. مفت یافته اید، مفت بدهید. (انجیل متی‬ باب دهم)».
او در بخش دیگری از کتابش تاکید می کند که چون درباره دفع موجودات غیر ارگانیک در انجیل به تفصیل توضیح داده شده از این رو قرآن به اشاره هایی اکتفا کرده است: «و شاید به دلیل همین تفصیل، قرآن کریم تنها به اشاراتی اجمالی بسنده کرده است».

محمد علی طاهری در دفاعیاتش چه می گوید؟
او در دفاعیات خود در خصوص اتهام به جن گیری می گوید: «در زمینه افترای کذب “جن گیری و احضار روح” که طبق توضیحات پاراگراف های قبلی در عرفان حلقه ممنوع و بر اساس اصول اجتناب از ارتباط با روح و جن ، هرگز مبحثی تحت عنوان “جن گیری” و یا “ارتباط با ارواح” در عرفان حلقه وجود نداشته و از زبان من شنیده و یا نوشته نشده است و کذب می باشد. آنچه که باعث شده تا مغرضین با وارونه جلوه دادن قابلیت های عرفان حلقه، اقدام به انجام تبلیغات کذب در این زمینه کنند، یکی از نظریه های اینجانب تحت عنوان ” موجودات غیر ارگانیک” یا ” ویروس های غیر ارگانیک” و یا “ویروسهای ذهنی” می باشد که برای اولین بار درتاریخ، تأثیر تداخل این موجودات ( جن ) در سلامتی ذهنی انسان مورد تحقیق نظری و عملی قرار گرفته و به اثبات رسیده است . خطر این تداخل در همه ادیان و آیین ها در سرتاسر جهان و همچنین در دین مبین اسلام تذکر داده شده و انسان را از آن بر حذر داشته اند (الذی یوسوس فی صدور الناس من الجنه و الناس). این مبحث و نتایج حاصل از آن ، به صورت نظری و عملی در سطح وسیع و گسترده با حضور روانشناسان، روانپزشکان، پزشکان و … مورد تحقیق و آزمایش قرار گرفته و به اثبات رسیده و مورد استفاده قرار گرفته است و همانطور که کُخ و پاستور وجود موجودات میکرو ارگانیزم (ذره بینی) را به اثبات رسانیدند، من نیز برای اولین بار تأثیر موجودات غیر ارگانیک را (ضمن اثبات وجود آن ها) در بیماری های ذهنی مانند اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی، دو قطبی، وسواس و … را که تا کنون هیچگونه درمان قطعی نداشته اند، به اثبات رسانیده و با دفع موجودات غیر ارگانیک به شیوه باطنی(عرفانی) به نام “تشعشع دفاعی” زمینه بهبود افراد مبتلا به این نوع بیماری های ذهنی لا علاج را فراهم نماید . گزارش مربوط به این طیف از درمان ها و فیلم های مستند آن ها در اختیار محافل علمی دنیا گذارده شده و از بابت انجام این تحقیق نیز جوایزی بین المللی به اینجانب تعلق گرفته وبه ثبت جهانی نیز رسیده است. این رشته یکی از شاخه های خیلی فرعی و حاشیه ای در عرفان حلقه می باشد ولیکن مغرضین در تبلیغات سوء و سمپاشی های به عمل آمده علیه اینجانب آنرا به عنوان کل جریان عرفان حلقه و به نام جن گیری و احضار ارواح و … معرفی نموده و فیلم های مستند آن را به صورت ناقص و بریده شده از کلیه رسانه ها تحت همین عناوین پخش نموده اند».