یک روحانی سنی به شش سال زندان محکوم شد

 

دادگاه ویژه روحانیت تبریز، برای سلام گلنواز امام جماعت یکی از مساجد سردشت حکم شش سال حبس و خلع دایم از لباس روحانیت را صادر کرد.

بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان از سردشت، روز دوشنبه 4 شهریورماه 1392 ماموستا سلام گلنواز امام جماعت مسجد محله شیوه برایم سردشت از طرف دادگاه ویژه روحانیت تبریز به ریاست قاضی هوشیار به شش سال حبس و خلع دایم از لباس روحانیت محکوم شد.

بر پایه این گزارش در جلسه محاکمه روز دوشنبه که بدون حضور وکیل مدافع مدت سه ساعت به طول انجامید، سلام گلنواز از اتهامات وارده به خود از قبیل انتقاد ازعملکرد مسئولین در کردستان و دفاع از مردم این منطقه با هدف تحریک آنان، تبلیغ باورها و عقاید اهل سنت به قصد ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی، همکاری با احزاب مخالف نظام و عضویت در نهاد غیرقانونی مکتب قرآن و پیروی از احمد مفتی زاده دفاع کرد.

خبرنگار موکریان از سردشت در ادامه این گزارش به نقل از ماموستا سلام گلنواز می افزاید: “قاضی هوشیار، در جلسه دیروز دادگاه مسجد حضرت عمر سردشت را که بنده افتخار امام جمعه ای آنرا دارم، مسجد ضرار (مسجد منافقین) خواندند”.

گلنواز همچنین ضمن اشاره به جایگاه و شأن روحانیت میان مردم و رسالت وی، قسمتی از دفاعیات خود را اینگونه بازگو کردند: “وظیفه من به عنوان روحانی و امام جمعه، آگاه کردن مردم نسبت به تکالیف و وظایف دینی شان بوده بر اساس دین هادی اسلام و مذهب سنی، لذا به غیر از خدمت در راه خدا و خلق آن قصد دیگری نداشته ام”.

وی افزود: “اتهام هایی که قاضی به اینجانب نسبت دادند از جمله تفرقه اندازی بین شیعه و سنی و نیز همکاری با احزاب مخالف را رد نموده و از خود دفاع کردم. ولی قاضی دادگاه هیچکدام از دفاعیات بنده را قبول نکرد و در نهایت بدون هیج دلیل و مدرکی تنها به استناد شکایت اداره اطلاعات سردشت این حکم ناعادلانه را صادر کردند”.

لازم به ذکر است حکم صادره از سوی دادگاه ویژه روحانیت تبریز به صورت شفاهی به متهم ابلاغ شده و به مدت 20 روز قابل اعتراض می باشد.

گفتنی است مسجد حضرت عمر سردشت در کنار انجام مناسک و برنامه های مذهبی با همکاری اهالی و با ایجاد یک صندوق خیریه به فقرا و افراد مستمند کمک کرده و راهگشای بساری از مشکلات اهالی محل بوده است.

یاد آور می گردد خبرگزاری موکریان پیشتر گزارش کرده بود ماموستا گلنواز در اردیبهشت و خرداد سال گذشته به دادگاه ویژه روحانیت ارومیه احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود وی آخرین بار نیز در هفتم اسفند‌ماه 91 از سوی دادگاه روحانیت تبریز احضار گردیده‌ و دادگاهی شده ‌بود.