دیدار آیت‌الله خامنه‌ای با خانوادۀ شهید مسیحی: اگر انجیل خوب گیر می‌آوردم روی چشم می‌گذاشتم

Capture

به مناسبت جشن میلاد مسیح، آیت‌الله خامنه‌ای به منزل یک “خانوادۀ شهید مسیحی” رفت. بنا بر روایت سایت رسمی خامنه‌ای، این خانوادۀ آشوری، فرزند خود را در جنگ ایران و عراق از دست داده است.

 در سایت رسمی آیت‌الله خامنه‌ای، گزارشی به قلم محمدتقی خرسندی تحت عنوان «مسیحیان ایران از انقلاب و جنگ سربلند بیرون آمدند» منتشر شده که روایتی است از دیدار رهبر جمهوری اسلامی با یک خانوداۀ مسیحی.

 در شرح لحظات پایانی این دیدار آمده است: «رهبر انقلاب هدیه‌ای به مادر شهید می‌دهند و می‌گویند “ما به مسلمان‌ها قرآن هدیه می‌دهیم. اگر می‌توانستم یک انجیل خوب پیدا کنم، می‌آوردم. این انجیل‌های الآن، عموماً روایت هستند نه کلام وحی… البته یوحنا، لوقا و پتروس و… بزرگان مسیحیت هستند که بعضاً هم شهید شدند.  اینها مسیحیت را به ایران و روم بردند. وگرنه مسیحیت برای شرق است.  توی آنها پیغمبر و نایب پیغمبر هم بوده. حواریون جزء بزرگان دین هستند. در اسلام هرکس عصمت حضرت مسیح و حضرت مریم را منکر شود، از اسلام خارج است. احترام ما به مسیحیت این‌گونه است». 
خامنه‌ای می‌افزاید: «انجیل هم مثل قرآن و تورات از آسمان آمده. اما انجیل‌های فعلی، اینهایی که من خواندم، روایت است نه آن چیزی که از آسمان نازل شده. اگر آن را گیر می‌آوردیم، روی چشم‌مان می‌گذاشتیم». 
سپس یکی از اعضای خانواده به خامنه‌ای می‌گوید: «دکتر احمدی‌نژاد آمده بود منزل ما. گفت چه چیزی لازم دارید؟ گفتم فقط سلامتی رهبر. همین که شما آمدید اینجا، برای ما یک دنیا ارزش دارد”»…  خامنه‌ای پاسخ می‌دهد: «این روحیه‌های وفاداری خیلی ارزش دارد. بعضی‌ها فقط نگاه مادی دارند و فقط پول را می‌شناسند. اما اینها معنویات است».