گزارش/ظلمی که بر بهاییان می‌رود/رضا خندان،همسر نسرین ستوده:خبر قتل عطاالله رضوانی تکان‌دهنده است

ارسال خبر توسط  حسین حقیقی‌   Hossein haghighi

رضا خندان نوشته است:

Shakib-and-Setare-Ighani-Fanaeian-Anias's-childeren

«بدون اغراق و تعارف، صهبا رضوانی یکی از نجیب‌ترین انسانهایی است که در طول عمرم دیده‌ام.
تا سال گذشته در بند زنان اوین با نسرین همبند بود. او را به دلیل عضویت در جامعه‌ی بهاییان از سمنان به زندان اوین تبعید کرده بودند. همزمان دامادشان سیامک ایقانی در زندان سمنان بود.

دختر صهبا خانم(انیسا فنائیان) به همراه دو فرزندش(ستاره و شکیب) یک روز برای ملاقات با مادرش به تهران می‌آمد و یک روز برای ملاقات با همسرش به زندان سمنان می رفت.

مدت کمی پس از آزادی‌اش از زندان، این بار دخترش(انیسا) را برای اجرای حکم به زندان بردند و او(صهبا) شد مسئول نگهداری نوه‌هایش…

اکنون خبر تکان دهنده ای از شهر بندرعباس رسیده است:

عطالله رضوانی برادر 52 ساله‌ی او را در شهر بندرعباس با شلیک گلوله از پشت سر به قتل رسانده اند.»
رضا خندان – دوشنبه 4 شهریور 1:30بامداد

عطالله رضوانی - انیسا فنائیان(ایقانی) - صهبا رضوانی(فنائیان)

عطالله رضوانی – انیسا فنائیان(ایقانی) – صهبا رضوانی(فنائیان)

طبق اخبار منتشر شده عطاءالله رضوانی (برادر صهبا رضوانی)،عضو سابق هیات سه نفری خادمین جامعه بهائی بندرعباس، شنبه شب، دوم شهریور ماه با شلیک گلوله از پشت سر در بندرعباس به قتل رسید.

یکی از اعضای خانواده عطالله رضوانی با اعلام این خبر افزود که وی بارها از طرف مسئولین اطلاعاتی و دفتر امام جمعه تهدید شده بود.

به گفته او: “پیش از این نیز میعاد افشار و ایرج میدانی، از بهائیان سرشناس بندرعباس از سوی افراد نزدیک به امام جمعه بندرعباس با قمه مجروح شده بودند. ایرج مهدی‌نژاد،یکی دیگر از بهائیان بندرعباس نیز چند سال پیش با ضربات چاقو به قتل رسیده بود و گفته می‌شود برخی افراد متعصب ضدبهایی در این قتل نقش داشته‌‌اند.”

عطاالله رضوانی دانشجوی اخراجی مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت در دوران انقلاب فرهنگی بود و هنگام مرگ ۵۲ سال داشت. شماری از اعضای خانواده عطالله رضوانی در چند سال اخیر به دلیل اعتقادات مذهبی‌شان بازداشت شده‌اند.

به گفته‌ی این عضو خانواده‌ی آقای رضوانی، او فروشنده پمپ آب در بندرعباس بود و اداره اطلاعات بندرعباس از اداره آب و فاضلاب آن شهر خواسته بود که داد و ستد اقتصادی خود را با عطاالله رضوانی قطع کنند و او را در هیچ مناقصه و کار اقتصادی‌ای مشارکت ندهند.

صهبا رضوانی و همسر ایشان نظام فناییان

صهبا رضوانی و همسر ایشان نظام فناییان

صهبا رضوانی: صبح ۲۵ آذر ۱۳۸۷ مامورین اداره اطلاعات استان سمنان به منزل نظام فناییان و صهبا رضوانی هجوم آوردند و بعد از تفتیش کامل خانه و ضبط بسیاری از وسایل خانم صهبا رضوانی را نیز بازداشت کرده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل کردند. همان شب پس از انتقال ایشان به دادگستری استان سمنان حکم بازداشت موقتشان صادر و ایشان به زندان سمنان منتقل شدند.

صهبا رضوانی به مدت ۵ ماه در زندان سمنان بازداشت بود و ۳ ماه از این ۵ ماه را در انفرادی گذراند. در طی این ۵ ماه دادگاه بدوی ( دادگاه اولیه ) به ریاست قاضی محمد زنگویی تشکیل شد و سرانجام ایشان را به ۳ سال و ۸ ماه حبس محکوم کرد و سرانجام در دادگاه تجدیدنظر حکم به به ۳ سال حبس کاهش یافت و ایشان برای گذراندن حبس از زندان سمنان به زندان اوین منتقل شدند.

خانم رضوانی در ۸ آذر ۱۳۹۰ بعد سپری کردن دوران حبس خود ، از زندان اوین آزاد شد.

انیسا فنائیان و همسرش سیامک ایقانی (دختر و داماد خانواده‌ی صهبا رضوانی و بابک فناییان)

انیسا فنائیان و همسرش سیامک ایقانی (دختر و داماد خانواده‌ی صهبا رضوانی و بابک فناییان)

سیامک ایقانی: در همان ۲۵ آذر ۱۳۸۷، همزمان با هجوم مامورین اطلاعات استان سمنان به منزل نظام فناییان و صهبا رضوانی، مامورین این سازمان به منزل سیامک ایقانی و انیسا فناییان نیز هجوم برده و بعد از تفتیش کامل منزل ایشان بسیاری از وسایل آنان ضبط شد.

چند ماه بعد در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ بود که سیامک ایقانی به وسیله‌ی مأمورین اطلاعات استان سمنان بازداشت شد و پس از ۱۴ روز انفرادی با وثیقه موقتاً آزاد شد و پس از تشکیل دادگاه بدوی به ۳ سال زندان محکوم گردید.
پس از تأیید این حکم در دادگاه تجدیدنظر سیامک ایقانی از ۱۵ آبان ۱۳۸۹ تا مرداد ماه 1392 در زندان سمنان دوران حبس خود را گذراند و آزاد شد.

لازم به اشاره است دو کودک خردسال ایشان (شکیب و ستاره ایقانی ) در هنگام زندانی شدن پدر، یک و پنج ساله بودند.

انیسا فناییان: در اسفند ماه ۱۳۸۹ مأمورین اطلاعات استان سمنان مجدداً به منزل انیسا فناییان و سیامک ایقانی(در غیاب سیامک ایقانی که در زندان سمنان بودند) هجوم آورده و بسیاری از وسایل شخصی را ضبط کردند. ایشان پس از احضار و بازجویی‌های فراوان در طول دو هفته پس از این هجوم سرانجام به قضاوت آقای عین‌الکمال به ۴ سال و ۴ ماه حبس محکوم شدند.

این حکم در دادگاه تجدید نظر به ماه حبس کاهش یافت و انیسا ایقانی در ۳۰ دی ماه ۱۳۹۱ به زندان سمنان منتقل شده و پس از گذراندن دوران حبس آزاد گشتند.

در انتها لازم به ذکر است دیگر اعضای این خانواده نیز بارها و بارها تحت فشارهای امنیتی بوده اند…

منابع خبری علاوه بر گزارش مارادیو زمانه. خبرنورد.جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی.هرانا