آخرین وضعیت آیت الله بروجردی در اوین

Capture

بام آزادی: علیرغم پی گیری های سازمانها و افراد مدافع حقوق بشر وضعیت جسمی و سلامتی آقای کاظمینی بروجردی نامناسب گزارش شده است. این زندانی عقیدتی که صرفا به علت عقاید صلح طلبانه اش دهمین سال از دوران محکومیت ۱۱ ساله اش را در زندان اوین سپری می کند، بر اثر محرومیت از رسیدگی های درمانی و غذای مناسب، و تحمل شکنجه ها در طی مدت حبس، از بیماری های مختلف چون ناراحتی قلبی و تنفسی و همچنین از پوکی استخوان رنج می‌برد و همچنان از دریافت خدمات پزشکی محروم مانده است.


این در حالی است که سازمان عفو بین الملل در تاریخ 25 سپتامبر سال 2015 طی بیانیه ای مقامات رژیم ایران را فرا خواند که فورا به شرایط بازداشت غیر انسانی زندانیان که در بسیاری از زندان های ایران رایج است، رسیدگی کنند و مطابق با استانداردهای بین المللی حقوق بشر درمان پزشکی به زندانیان ارائه نمایند و به آن دسته از زندانیان که به درمان ویژه نیاز دارند، مرخصی درمانی داده شود. تاکنون درمان پزشکی لازم برای آقای کاظمینی بروجردی فراهم نشده و حتی در فوریه سال 2014، پزشکان زندان اعلام کرده اند که این زندانی باید در بیمارستانی بیرون از زندان بستری شود [که رژیم از انجام آن جلوگیری کرده است].
خانواده این زندانی طی تماس با اطلاعات ویژه روحانیت ، ضمن اعتراض به ممانعت عوامل رژیم از انتقال ایشان به بیمارستان جهت درمان، از آنها خواسته بودند که حداقل داروهای قلبی وی را در اختیار این زندانی محروم از درمان بگذارند، لیکن مسئولین از تحویل دارو خودداری نموده و حتی آنها را به علت پیگیری وضعیت ایشان، تهدید کرده اند. مسئولین دادگاه ویژه روحانیت استفاده از دارو و درمان را برای این زندانی منوط به کوتاه آمدن از مواضع این زندانی مخالف ولی فقیه گذاشته اند.
خانواده آقای بروجردی خواهان حضور یک پزشک مستقل زیر نظر سازمان های بین المللی برای معاینه و درمان آقای بروجردی هستند.