حکم ارتداد برای مسیحیان نو کیش در ایران

ghazaeiارسال خبر توسط  حسین حقیقی‌   Hossein haghighi

رئیس جمهور جدید، آقای حسن روحانی از ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ رسما کار خود را در دولت یازدهم آغاز کرد و شعار تد بیر و امید و اعتدال گری محور اصلی استراتژی دولت ایشان قرار گرفت. اما از انجا که تعداد ی از وزرای ایشان از رجالهای امنیتی کشور بودند بنابر این موج حملات اخیر به پیروان  ادیان دیگر در ایران خصوصاً مسیحیان نوکیش بیشتر از پیش ادامه دارد و شواهد و اخبار از گوشه و کنار کشورمان حاکی‌ از  آزار‌ها و شکنجه‌های روز افزون اخیر بر روی جامعه مسیحیان ایران است.

از زمان روی کار آمدن دولت احمدی نژاد  دستگیری ها و زندانی کردن مسیحیان نو کیش بیشتر شد و زمانی‌ به نقطه اوج خود رسید که رهبر جمهوری اسلامی ایران در روز ۲۷ مهر ماه ۱۳۸۹ در سفر ۹ روزه اش به قم اعلا م کرد که دشمنان اسلام قصد دارند که دین اسلام را در جامعه ایران تضعیف کنند و برای این کار به اشاعه عرفان‌های کاذب، ترویج بهأییت و کسترش کلیساهای خانگی می‌پردازند و به دنبال سخنان ایشان مقامات سیاسی و مذهبی‌ ایران با سخنانشان در تایید سخنان رهبر به این موج دستگیریها دامن زدند.

از دیدگاه جمهوری اسلامی تنها اقوام آشوری و ارمنی ایران میتوانند مسیحی‌ باشند و فارس‌ها به صورت فطری مسلمان به حساب می‌آیند از این رو نوکیشان مسیحی‌ که در خانواده‌های مسلمان به دنیا آمده‌اند مرتد فطری هستند.همین امر سبب شده که تقریبا همه فعالیت‌های مسیحیان از بشارت کلام مقدس تا تعلیم کتاب انجیل و انتشار آن‌ و کتابهای مسیحی‌ به زبان فارسی ,غیر قانونی اعلام شوند.

اگر اصل ۲۳ قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران می گوید که ” تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده ای مورد تعرض و مؤاخذه قرار داد” بنابر این چگونه مقامات جمهوری اسلامی حکم به دستگیری و زندانی کردن خواهران و برادران مسیحی‌ به جرم ایمان و عقیده به مسیح می دهند؟

 کسی پاسخی برای این سوال ندارد و یا اگر هم پاسخی برای این سوال باشد , اساس حکومت اسلامی را به زیر سوال می برد. به هر حال حاکمان نظام جمهوری اسلامی ایران برای این ظلم و بی‌عدالتی اشان نیز پوششی اسلامی و شرعی پیدا کرده اند و در سال۱۳۹۰ ماده ۲۲۵ قانون جدید مجازات عمومی را به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسانیده اند, که به گفته مقامات قضایی ایران بر اساس حدود ۶ آیه‌ صریح قرآن در ۶ سوره مختلف، روایت، احادیث و کردار پیامبر اسلام و امامان شیعه و فتوای اکثر قریب به اتفاق مجتهدان ‌شیعه تدوین شده است و این ماده عبارت است از: ارتداد یا تغییر دین برای مسلمانان به ۲ مقوله ارتداد فطری و ملی‌ تقسیم  میشوند و برای مردان مرتد مجازات مرگ و برای زنان مرتد مجازات حبس دائم تعیین کرده است. ( مرتد فطری کسی است که والدین مسلمان دارد اما به دین دیگری گرایش و تمایل پیدا کند. مرتد ملی کسی  است که از والدین غیر مسلمان بدنیا امده باشد و به اسلام گرویده اما بعد از مدتی اسلام را رها کرده و مذهب دیگری را بر می گزیند.)

پس از انتشار این قانون، رئیس دوره ای اتحادیه اروپا اقای Donald Tusk  در بیانیه ای اعلام کرد ماده ۲۲۵ این لایحه نقص آشکار تعهدات جمهوری اسلامی به کنوانسیون‌های بین‌ المللی حقوق بشر است. و از مقامات ایران در دولت و مجلس خواست برای احترام به تعهدات خود آن را تعدیل کند.اما بر همه آشکار است که هیچ نهاد و ارگانی بر خلاف گفته رهبر انقلاب حرکتی‌ نخواهد کرد مگراینکه ما ملت ایران دست در دست هم داده و خواهان احقاق حقوق انسانی‌ خود در ایران باشیم.

خوشبختانه مردم ایران از طرق مختلفی‌ چون اینترننت و شبکه‌های ماهواره ای ایرانی‌ و خارجی‌ به اخبار و اتفاقات پشت پرده حکومت اسلامی  تا حدود زیادی دسترسی‌ دارند و روزی خواهد رسید که به احقاق حقوق مسلم خود برخیزند. دور نیست ان روز  که به فیض خداوندمان عدالت و راستی‌ در سرزمین ایران سایه بگستراند و دل  پاک و حق جوی ایرانیان غیر مسیحی که هنوز پیام خوش انجیل را دریافت نکرده اند  مملو از عشق خداوندمان عیسی مسیح شود.

در نام پر جلال و مقدس عیسی مسیح