احضار عامل ایجاد درگیری علیه دراویش پس از ۲ سال به دادسرا

ارسال خبر توسط غلامرضا اخلاقی       Gholam Reza Akhlaghi

خبرگزاری هرانا – صبح روز سه شنبه جلسه دادرسی پرونده آخوند محمدرضا شهبازی به عنوان عامل اصلی ایجاد درگیری علیه دراویش گنابادی در شهر کوار در شعبه یک دادسرای ویژه روحانیت شیراز برگزار شد.

شهریور ماه سال ۹۰؛ طلبه جوانی به نام محمدرضا شهبازی با پخش سی دی‌های موهن و اعلامیه‌هایی، دست به تحریک و به راه انداختن راهپیمایی و سردادن شعار و ایجاد درگیری علیه دراویش زد. این درگیری که با دخالت نیروهای امنیتی نیز همراه شد و به کشته شدن یک درویش به ضرب گلوله جنگی و زخمی شدن شماری از دراویش و بازداشت گسترده دراویش منطقه شد.

به گزارش مجذوبان نور، صبح روز سه شنبه ۲۹ مردادماه با برگزاری جلسه دادرسی و با حضور شاکیان و متهم پس از دو سال به شکایت دراویش از یکی از مسببین اصلی عامل درگیری در شهر کوار رسیدگی شد. لازم به ذکر است که جلسه روز سه شنبه برای تکمیل بازپرسی و جمع آوری شواهد و مدارک بوده و رسیدگی اصلی به پرونده شکایت از آخوند شهبازی به قم منتقل و دادگاهی در شهر قم برگزار خواهد شد.

آخوند محمدرضا شهبازی که از وی به عنوان عامل ایجاد درگیری علیه دراویش شکایت شده بود، در این جلسه حضور پیدا نکرده و تنها اظهارات و دفاعیات خود را به قاضی پرونده تقدیم کرد. و همچنین آقایان صالح الدین مرادی، کسری نوری از فعالان حقوق دراویش و همچنین آقای غلامرضا شیرزادی استاد دانشگاه و از دراویش گنابادی به عنوان شاکی حضور پیدا کردند.

«اخلال در نظم»، «تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب»، «تحریک مردم جهت راهپیمایی و درگیری» از جمله عنواین اتهامی متوجه به این شخص در ایجاد درگیری علیه دراویش در شهریور ماه سال ۹۰ در شهرستان کوار می‌باشد.

در این جلسه شاکیان پرونده اظهار داشتند «آخوند شهبازی به جای آنکه مبلغ اسلام باشد، مخرب اسلام شده و موجب اغتشاش در کوار و شهادت یک درویش گنابادی به نام وحید بنانی شده اما او که مسبب اصلی همهٔ این جنایت‌هاست اکنون آزادانه در حال ادامهٔ فعالیت‌های خود می‌باشد و حتی از حضور در جلسه دادگاه سرباز می‌زند و به شفافیت تمام قانون را زیر پا می‌گذارد ولی بسیاری از دراویش به اتهام‌های واهی به زندان محکوم شده‌اند» و اعلام داشتند در صورت نیاز تمام دراویش گنابادی استان فارس شکایت خود را به دادگاه ویژه روحانیت تقدیم خواهند کرد.

قاضی پرونده آقای امیرآبادی با بررسی اتهامات اتهامات متهم مذکور، و با توجه به عدم حضور وی در جلسهٔ دادگاه؛ ادامه روند بررسی به جلسهٔ دیگر موکول کرد.

گفتنی است که با وجود گذشت بیش از دو سال از درگیری کوار و تنظیم این شکایت این اولین بار است که برای رسیدگی به این شکایت دادگاه تشکیل می‌شود. در صورتی که در همین مدت بیش از ۳۰ پرونده علیه دراویش در ارتباط با درگیری کوار تشکیل شده و عده زیادی به احکام سنگین محکوم شده و کماکان نیز بازداشت‌ها و فشار بر دراویش در این شهر ادامه دارد.