خسرو کرد‌پور با اتهام افساد فی الارض ۲۵ شهریور ماه محاکمه خواهد شد

ارسال خبر توسط محمد رضا فرشادفر Mohammadreza Farshadfard

خبرگزاری هرانا – جلسه دوم دادگاهی خسرو کردپور و مسعود کردپور دو فعال حقوق بشر روز ۲۵ شهریور ماه برگزار می‌شود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خسرو کردپور، مدیر آژانس خبری موکریان، در تاریخ ۱۷ اسفندماه سال گذشته در منزل شخصی خود در شهر مهاباد بازداشت و به ادارهٔ اطلاعات این شهر منتقل شد، این در حالی بود که در پی مراجعات خانوادهٔ وی برای اطلاع از وضعیتش، برادر وی، مسعود نیز باداشت شد.

این دو فعال حقوق بشر پس از حدود ۴ ماه بازداشت در اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه روز چهارشنبه ۵ تیر ماه به زندان مرکزی مهاباد منتقل شدند و روز چهارشنبه ۱۴ مرداد ماه، اولین جلسهٔ دادگاه ایشان، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی کیا برگزار شد.

عباس جمالی، وکیل این دو فعال حقوق بشر به گزارشگر هرانا گفت: برادران کردپور فعلا در زندان مهاباد بوده و ۲۵ شهریور ماه تاریخ دادگاهی ایشان است. اتهامات خسرو افساد فی العرض از طریق اجتماع و تبانی، اقدام علیه امنیت، نشر اکاذیب و توهین به رهبری عنوان شده است، ولی اتهامات مسعود کردپور تنها اقدام علیه امنیت، نشر اکاذیب و توهین به رهبری عنوان شده است.

وی ضمن اینکه وضعیت روحی و جسمی برادران کردپور را مناسب عنوان کرد گفت: اینکه افساد فی العرض نتیجه‌اش اعدام است، مسلما حکم اعدام صادر نخواهد شد ولی من احساس می‌کنم که می‌خواهند برای ایشان حبس سنگینی صادر کنند.

وی در خصوص مدارکی که بر اساس آن کردپور‌ها با این اتهامات سنگین روبرو شده‌اند گفت: مصاحبه‌های ایشان با رسانه‌های مختلف یکی از دلایل ایراد اتهام بوده، اتهام دیگری که به ایشان زده‌اند ملاقات آن‌ها با سران حزب دمکرات و… بوده که هیچ مدرکی دال بر این ملاقات‌ها چه برای خسرو و چه برای مسعود وجود ندارد و کلا چنین ملاقاتهایی وجود نداشته است و بیشتر مصاحبه‌ها و مقالات سبب این اتهامات شده است.