نگهداری دو تن از زندانیان اهل سنت در قرنطینه زندان سقز

ارسال خبر توسط علیرضا طاهرخانی    AliReza Taherkhani

خبرگزاری هرانا – ریاست زندان سقز دستور داده «فرزاد صمدی» و «آرام میکائیلی» را تا زمانی که ریش و موی خود را بتراشند در قرنطینه این زندان نگهداری نمایند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو تن از زندانیان اهل سنت به نامهای «فرزاد صمدی» و «آرام میکائیلی» که از زندان رجایی شهر کرج به زندان سقز تبعید شده‌اند، اکنون مدت ۱۰ روز است که در قرنطینه این زندان نگهداری می‌شوند.

یکی از نزدیکان این دو زندانی سیاسی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: «فرزاد صمدی به ۴ سال زندان و آرام میکائیلی به ۹ سال زندان محکوم شده است و هردو نفر ۱۰ روز پیش از زندان رجایی شهر کرج به زندان سقز تبعید شدند. رئیس زندان گفته این دو زندانی اهل سنت تا ریش و موهای خود را نتراشند اجازه خروج از بند قرنطینه را پیدا نخواهند کرد و بداخل بند نمی‌روند. از آن رو که فرزاد و آرام تراشیدن ریش را از لحاظ اسلامی جایز نمی‌دانند در مقابل این تصمیم مقاومت کرده‌اند. از سوی دیگر محیط قرنطینه زندان سقز بسیار آلوده است و افراد مبتلا به ایدز و معتادان مواد مخدر در آن نگهداری می‌شوند.»

وی همچنین ادامه داد: «در مدت این ۱۰ روز به آن‌ها نه اجازه ملاقات داده شده و نه اجازه تلفن به بستگان. چندین بار خانواده‌هایشان جلوی زندان رفته‌اند، اما اجازه ملاقات را پیدا نکردند. ومتاسفانه همسر آرام در مدتی که شوهرش در زندان بوده مبتلا به بیماری سرطان گشته وهمچنان نگرانی شوهرش بیماریش را تشدید نموده است.»