بلاتکلیفی ۵ ماهه پرونده اتهامی کسری نوری در دادگاه‌های انقلاب و تجدیدنظر

بلاتکلیفی ۵ ماهه پرونده اتهامی کسری نوری در دادگاه‌های انقلاب و تجدیدنظرپرونده اتهامی کسری نوری (فعال حقوق دراویش محبوس در زندان عادل آباد شیراز) که به ۴ سال و چهارماه حبس تعزیری از سوی دادگاه انقلاب شیراز محکوم شده از تاریخ ۲۸ فروردین ماه با اعتراض وکلای این زندانی عقیدتی به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده است تاکنون با پاس کاری‌های دادگاه تجدیدنظر و انقلاب شیراز در صدور رای نهایی تعلیق ایجاد شده و بلاتکلیف مانده است.

به گزارش مجذوبان نور؛ کسری نوری که در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامی تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امینت ملی، توهین به رهبری و عضویت در گروهک انحرافی مجذوبان نور در شعبه سه دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی رشیدی به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده بود؛ با اعتراض چهارتن از وکلای این درویش گنابادی، پرونده وی به شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان ارسال گردید ولی بعد از گذشت ۵ ماه هنوز رای نهایی دادگاه صادر نشده است.

به گفته یکی از وکلای این زندانی عقیدتی دادگاه تجدیدنظر رای صادره دادگاه انقلاب را نقض و با بیان اینکه اتهامات وارده به متهم دارای وجهٔ قانونی نیست و مستندات اتهامات ناقص است برای بررسی مجدد به شعبه سه دادگاه انقلاب شیراز برگرداند. قاضی شعبه سه دادگاه انقلاب، اقای رشیدی نیز با اضافه کردن تعدادی ماده و تبصره در اتنهای حکم صادره قبلی (!) آن را بدون تغییر به دادگاه تجدیدنظر بازپس فرستاد که همین امر باعث وقفهٔ ۵ ماهه در روند رسیدگی به پرونده شد.

در رای بدوی دادگاده که توسط قاضی رشیدی (قاضی شعبه سه دادگاه انقلاب شیراز) صادر شده؛ این طور آمده است که این درویش ۲۲ ساله سبب «ترویج بدعت در مسائل اعتقادی» و «نا‌امن کردن فضای جامعه و ترویج خرافات» شده است وعلت صدور این حکم سنگینی را برای جلوگیری از «عواقب غیر قابل جبران در سطح جامعه به خصوص جوانان» عنوان کرده است.