اعتصاب غذای محمد علی طاهری: ۴۰ روز شد

Capture

محمد علی طاهری که زندانی عقیدتی جمهوری اسلامی است و از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده، هنوز در اعتصاب غذا است؛ اعتصاب غذایی در اعتراض به نبود ابتدایی‌ترین حقوق انسانی برای یک زندانی.

به گفته اعضای خانواده‌ی محمد علی طاهری در کانادا، اعتصاب غذای این زندانی عقیدتی وارد روز چهلم شد. بر اساس اطلاعات رسیده، حال آقای طاهری بسیار نامساعد است و مسوولان امر نسبت به سلامتی او بی‌توجه هستند. سازمان عفو بین‌الملل نیز چند هفته پیش خبر از تهدید آقای طاهری به مرگ از سوی بازجویانش داده بود.

آذردخت طاهری، خوهر این زندانی به خودنویس می‌گوید: «برادر من، یک زندانی عقیدتی است و نه سیاسی و کسانی به دنبال سیاسی کردن پرونده و جریان بررسی آن هستند.»

احمد شهید، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در مورد حقوق بشر ایران یک ماه پیش  خواستار توقف حکم اعدام این زندانی عقیدتی شده بود. 

سازمان عفو بین‌الملل نیز خواستار نامه‌نگاری به مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی از سوی فعالان همه جهان برای نقض حکم اعدام این زندانی عقیدتی شده است.

صدور حکم اعدام این زندانی عقیدتی در حالی انجام گرفته که جواد ظریف، وزیر خارجه‌ی جمهوری اسلامی در گفتگو با شبکه‌ی پی بی‌اس آمریکا گفت: «ما کسی را به خاطر عقایدش زندانی نمی‌کنیم.»

عزت طاهری، مادر بیمار این زندانی نیز روز گذشته در پیامی ویدئویی از مسوولان جمهوری اسلامی از جمله آیت الله خامنه‌ای، لغو حکم پسرش را خواستار شد.