مولانا گرگیج: حقوق اقوام، مذاهب و همه اقلیت های دینی باید رعایت شود

Capture

امام جمعه اهل سنت آزاد شهر ضمن یادآوری وظایف هیئت دولت با بیان این مطلب که ” حقوق مادی و معنوی ملت باید رعایت گردد” بر احقاق حقوق همه اقوام ومذاهب،عدم تبعیض و استخدام در تمامی سطوح تأکید نهاد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از خطبه های جمعه 6 شهریور شهرستان آزادشهر با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: هیئت دولت باید دو حکم امانت داری و عدالت را اجرا نماید،وزراء و کارمندان شایسته و امانت دار را منصوب کند،مسئولینی را به خدمت بگمارد که صادق و متعهد به وظایف خود باشند،یک مسئول باید امین و صادق باشد،حقوق همه را رعایت کند و حافظ همه ی اماناتی باشد که در اختیارش قرار گرفته اند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر، ممانعت از بروزفساد در سطوح بالای مدیریتی کشور را از وظایف مهم دولت دانست و خاطرنشان نمود: وظیفه اول هیئت دولت عدالت و امانت داری است،دوم صداقت و راستگویی و وظیفه بعدی اش جلوگیری از فساد در سطوح بالای مدیریتی هست،امروز در برخی از کشورها شاهد فساد نخست وزیران و مسئولین طراز اول هستیم،باید از ابتدا افرادی گزینش شوند که امانت داری و و صداقتش نمایان باشد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه داد: سران و حاکمان کشورهای اسلامی باید از روش حکومت داری پیامبر خلفای راشدین و انسان های راستین الگو برداری کنند نه اینکه خودشان در سطوح بالا به طور کلان خیانت کنند، پس چگونه انتظار داشته باشیم که کشور به پیشرفت و آبادانی برسد، لذا وظیفه رئیس جمهور و هیئت دولت اینست که از بروز فساد در سطوح بالای مدیریتی ممانعت به عمل آورد.

مولانا گرگیج، رعایت حقوق شهروندی را از دیگر وظایف هیئت دولت عنوان کرد و بیان داشت: وظیفه چهارم دولتمردان احقاق حقوق شهروندی می باشد و ریاست محترم جمهور در دیدار با رهبر انقلاب بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی تأکید داشتند،حقوق شهروندی شامل حقوق مادی و مذهبی می باشد،حقوق مادی و معنوی ملت باید رعایت شود.

عضو مجمع فقهی ایران اضافه کرد: در هر منطقه ای که نیاز به احداث مدارس دینی و مسجد هست دولت همکاری کند و تسهیلاتی در اختیار مردم آن منطقه قرار گیرد، اگر شخص صادق و امانت داری نیز در آن منطقه وجود داشت باید بدون تبعیض به خدمت گرفته شود،احقاق حقوق اقوام، مذاهب و همه اقلیت های دینی باید رعایت شود.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تأکید بر این که “هر انسانی طبق باور خود مسئولیت و عملی دارد” تصریح کرد: هر شخصی باید بتواند مطابق با مذهب و باور خویش شعائر دینی اش را برگزار کند و تدریس علوم دینی خود را انجام دهد،حقوق مذهبی و دینی ملت باید رعایت گردد و این حق مردم است، نباید زبان، آیین و مسلک اشخاص را در نظر بگیرید و بدون تبعیض افراد شایسته را استخدام کنید و پست های مهم را در اختیارشان قرار دهید.