مولانا عبدالحمید: نمازخانه پونک به حالت اول بازگردد

87f9b7a0e220ce7e8d7355ffedb40745_XL

امام جمعه اهل سنت زاهدان بار دیگر در خطبه های نماز جمعه خواستار اعاده وضع نمازخانه مرکزی اهل سنت تهران پونک شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از سنی آنلاین پایگاه اطلاع رسانی دارالعلوم زاهدان، مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی با اشاره به تلاش دولت روحانی برای حل مساله هسته ای یاد آور شده که اجرای قانون اساسی و تأمین آزادی‌های مشروع اجتماعی، سیاسی، دینی و مذهبی برای تمام ایرانیان نیز که از وعده‌های اصلی ایشان بوده اند باید محقق شوند.

مدیر دارالعلوم زاهدان افزودند: ایران متعلق به یک گروه، جناح و قشر خاص نیست، بلکه متعلق به همه ملت است. لذا مشارکت اقوام و مذاهب در عرصه‌های اداری و سازندگی و در مراکز تصمیم‌گیری کشور می‌تواند به امنیت و وحدت ملی پایدار بینجامد. اگر نگاه‌های دولتمردان و مسئولین نظام، ملی باشند و از نگاه‌های حزبی و جناحی اجتناب شود، این امر در تحکیم وحدت و امنیت ملی تاثیرگذار خواهد بود و ایران اسلامی را در عرصه‌های مختلف بیمه می‌کند.

مولانا عبدالحمید استفاده از راهکارهای نظامی در برقراری امنیت را به شدت رد کردند و گفتند: به نظر بنده این سلاح و برنامه‌های نظامی نیست که امنیت را برقرار کرده و نظام ما را حفظ می‌کند، زیرا بسیاری از قدرت‌هایی که مسلح بودند و افراد نظامی تربیت کردند، وقتی به ملت خودشان توجه نکرده و حرف ملت‌شان را گوش نکردند، با مشکلات مواجه شده و نابود شدند. لذا تکیه بر مردم، داشتن نگاه ملی و فراگیر و شنیدن حرف و مردم و توجه به خواسته‌های برحق آنان می‌تواند ملت ایران را در کنار یکدیگر قرار دهد.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان همچنین  بر لزوم حل مشکل نمازخانه پونک تاکید کردند و گفتند: حل موضوع نمازخانه پونک، که مدتی قبل تخریب شد، از دیگر خواسته‌های مردم است. بنده مطمئن هستم که رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهور و مسئولین بلندپایه نظام به این موضوع راضی نبودند و کسانی که دست به این کار زدند، افراد دوراندیشی نبودند و حق اخوت اسلامی و وطنی را در نظر نگرفتند. از الله تعالی هدایت آنها را مسئلت می‌کنیم.

ایشان در ادامه افزودند: از مشاور محترم فرهنگی رئیس‌جمهور می‌خواهیم که این درخواست مردم را به ایشان برسانند که نمازخانه پونک به حالت اول بازگردد. ما مسئولین امر را اطمینان می‌دهیم و خدا را هم بر این گفتۀ خود شاهد می‌گیریم که در آن نمازخانه به‌جز عبادت پرودگار چیز دیگری انجام نگرفته است. لذا امید است که با تدبیر و برنامه‌ریزی دولت این نمازخانه به حالت اول برگردد و مردم بتوانند الله تعالی را در آن عبادت و بندگی کنند.