وضعیت نامناسب سه تن از مربیان عرفان حلقه در زندان رجایی شهر و ورامین

rajaei-shahr-702x336حلقه نیوز – «محمدرضا افشار» و «اردشیر شهنواز» از مربیان عرفان حلقه در اندرزگاه سه زندان رجایی شهر در کنار زندانیان با جرایم عادی در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند. «زیبا پورحبیب» نیز در زندان قرچک همراه با زندانیان عادی به سر می‌برد. وبسایت خبری سحام نیوز با درج این این خبر افزود: «محمدرضا افشار در تاریخ هشتم تیرماه در پی احضار تلفنی توسط بازجوی پرونده، جهت بیان پاره‌ای توضیحات، به زندان اوین مراجعه کرد و به‌رغم وعده بازجو مبنی بر عدم بازداشت، در همان مکان دستگیر و برای گذراندن محکومیت خود به زندان رجایی شهر منتقل گردید.»

بنا به اظهارات یک منبع مطلع به سحام نیوز، «محمدرضا افشار و اردشیر شهنواز به همراه زندانیان با جرایم عادی در شرایط نامطلوبی به سر می‌برند، به طوری که بعد از گذشت حدود ۲۰ روز از آغاز محکومیت این دو عضو عرفان حلقه، برای نخستین بار امکان استحمام با آب ولرم برای آنان فراهم شده، این در حالی‌است که تا این تاریخ فقط آب سرد در اختیار زندانیان بوده است.» همچنین یکی از مشکلات عمده این است که در این زندان حتی آب شرب نیز باید خریداری شود و آب با کیفیت متوسط در اختیار زندانیان نیست. گفته می‌شود به دلیل در دسترس نبودن آب شرب مناسب، محمدرضا افشار با مشکلات کلیوی مواجه شده و این امر در رابطه با سایر زندانیان با جرایم عادی نیز صادق است و آن‌ها را با مشکلات و بیماری‌های عدیده‌ای مواجه کرده است.

این منبع مطلع به خبرنگار سحام نیوز گفت: «زندانیان عقیدتی این بند در این مدت از در اختیار داشتن لوازم شخصی خود مانند عینک و لباس محروم بوده‌اند. این افراد ناچارند برای تهیه ساده‌ترین امکانات زندگی خود مبلغ زیادی را پرداخت کنند و مایحتاج خود را با چندین برابر قیمت از داخل زندان خریداری نمایند.»

همچنین لازم به ذکر است که بر اساس اعلام رسمی کمپین بین المللی حمایت از محمد علی طاهری و بنا بر اعتقاد عده ای از شاگردان آقای طاهری، وی بیش از شش ماه پیش در اثر اعتصاب غذا و زیر شکنجه از دست رفته است و حکومت ایران سعی دارد تا فقدان وی را مخفی کند تا بدینوسیله هم آموزه های وی را دچار انحراف کند و هم در زمانی که میخرد، تلاش کند تا لکه ننگ ِ مرگ ِ یک زندانی عقیدنی در اثر اعتصاب غذا را از دامن خود پاک کند. تلاشی که تاکنون وکیل حکومتی، علیزاده طباطبایی و بعضی از افراد خانواده و عده ای از نفوذی های حکومتی در داخل گروه عرفان حلقه، از آن فروگذار نکرده اند.

این در حالی است که عده دیگری از شاگردان محمد علی طاهری که همچنان امیدوار به زنده بودن استاد خود هستند، عقیده دارند که اعلام و تکذیب مکرر صدور حکم اعدام برای آقای طاهری از طرف وکیل، دادستانی و قوه قضاییه، در راستای آماده سازی اذهان جامعه برای پذیرش این حکم از سوی دادگاه است.