دادگاه غیر علنی برای هشت نفر از بازداشت شدگان نصیراباد

imageبه گزارش کمپین فعالین بلوچ عبدالستار بهرامزهی، عامر گهرامزهی، ابوبکر ملازهی، ابوبکر بهرامزهی، امید بهرامزهی، مصیب وطن خواه، ادریس بلیده ای و امین بهرامزهی از بازداشت شدگان 14 دی ماه روستای نصیر آباد ظهر امروز پنچ شنبه 11 تیر به دادگاه انقلاب زاهدان برده شدند.

یکی از بستگان نزدیک این زندانیان در سوال گزارشگر کمپین در مورد چرایی نداشتن وکیل گفت: مگر نباید وکیل را بعد از دادگاهی شدن بگیریم؟ چرا که مسئولان به ما گفته اند بعد از برگزاری دادگاه می توانید وکیل بگیرید.

هفته گذشته نیز سه نفر از بازداشت شدگان نصیرآباد به دادگاه انقلاب برده شدند که از نتیجه دادگاه تا کنون اطلاعی در دست نیست

تا کنون یک نفر از این بازداشت شدگان بنام بشیر بلیده ای دادگاهی نشده است

این 12 جوان بازداشت شده همگی متهم به تشکیل تیم و ترور نیروهای انتظامی و ماموران امنیتی و معلمان شدند اما از علت برگزاری دادگاه های مجزا اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است این زندانیان در دادگاه اتهامات وارد شده را رد کرده و بر بی گناهی خود اصرار داشته و اعترافاتی که در هنگام بازجویی صبت شده اند را زیر فشار شکنجه عنوان کرده اند.

خانواده این جوانان در نامه های مجزا به مسئولان استانی و نهادهای بین المللی با تاکید بر بی گناهی فرزندانشان خواستار رسیدگی به پرونده آنها و برگزاری دادگاه علنی و عادلانه شده اند اما تا کنون این امر محقق نگردیده است.