شهریار سیروس بازداشت شد.شهریار سیروس بازداشت شد.

imageبنا به گزارش کمپین نه به آزار و زندان شهروندان بهایی :شهریار سیروس هنرمند و نقاش بهایی امروز بعداز ظهر ۹ تیرماه با یورش یازده نفر از مامورین وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت شد٬ مامورین با نشان دادن حکم و ضبط کلیه لوازم شخصی٬ وی را به مکانی نامعلوم منتقل و تا کنون از وضعیت و محل نگهداری وی هیچ اطلاعی در دسترس نیست.
شهریار سیروس از سال ۱۳۷۰ نقاشی را به صورت حرفه ای نزد اساتیدی چون آیدین آغداشلو، روئین پاکباز و احمد وکیلیآموخته و مطالعات و تحقیقاتی در زمینه فلسفه و تاریخ هنر به موازات مهارت در تکنیک های نقاشی انجام داده که حاصل آن چند مقاله تحت عناوین: ” هنرهای برگرفته و فرهنگ جهانی” و” هنر در آستانه هزاره سوم ” می باشد که در مجله هنر ایران به چاپ رسیده است در کنار ده ها مقاله که در اینترنت منتشر گردیده است.


غیر از نمایشگاه های متعدد انفرادی و گروهی و حضور در سومین بینال نقاشان ایران بیش از ده سال است که در رشته های طراحی، نقاشی، تاریخ هنر، کمپوزیسیون و مبانی هنرهای تجسمی و مبانی فلسفه هنر به تدریس مشغول می باشد. آخرین تجربه نقاشانه او استفاده از آکریلیک بر کاه گل بوده که فضاهای روستاهای کویری ایران را به تصویر در آورده است .