ایران در جهت سرکوب مسیحیت ۱۸ مسیحی را زندانی کرد

imageگزارشی از فاکس نیوز حاکی از این است که دادگاه انقلاب ایران حکم زندان 18 مسیحی را به جهت سرکوب مسیحیت در جمهوری اسلامی داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری صدای مسیحیان (Vocir) فاکس نیوز اشاره کرد که اتهامات زده شده به این افراد شامل ترویج مسیحیت، فعالیتهای ضد نظام و ایجاد کلیساهای خانگی برای انجام فرایض می باشند. وی افزود که حکم های داده شده به این افراد نزدیک 24 سال است اما به دلیل نبودن شفافیت در سیستم قضاوت کشور مدت زمان این حکم به طور دقیق برای تک تک متهمان معلوم نیست.


صبا فرزان، مدیر اجرایی روابط سیاست خارجی ایران – آلمان در برلین گفت: «ظلم و ستم رهبران دیکتاتوری ایران هیچ محدودیتی ندارد».
تعدادی از مسیحیان زندانی که در سال 2013 دستگیر شدند، و مطابق با ماده 500 قانون مجازات اسلامی و به اتهام تهدید رهبران روحانی ایران محکوم شدند.
مراد مختاری یکی از ایرانیان که به دلیل گرایش به مسیحیت در سال 2006 از ایران فرار کرده است می گوید: » مقامات دینی ایران ترجیح می دهند افرادی مانند ما که مسیحی شده اند ایران را ترک کنند چون که نمی توانند آنها را کنترل کنند». وی افزود: «تصور کنید شخصی ادعا می کند که مسیحی هست ولی نام او از اسم های مسلمانان هست.»
حمایت از زندانیان مسیحی و سیاسی در ایران شنبه 11 آپریل 2015 برابر با 22 فروردین 1394 میدان سرگل استکهلم سوئد.

11301504_10153425981198685_1612164957_n مسیحیان در ایران یک اقلیت کوچک از جمعیت 78 میلیون نفری را تشکیل می دهند، و اغلب از طرف دولت مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. گروه دیده بانی سازمان ملل لیستی از کشورهایی که در آنها مسیحیان به دلیل اعتقاد و باورشان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند را ارائه داده که ایران در رتبه 7 ام قرار گرفت.
درهای باز(Open Doors) در وب سایت خودش نشان داد که همه فعالیتهای مسیحیان در ایران غیر قانونی در نظر گرفته شده است «مخصوصا وقتی با زبان فارسی به تبلیغ مسیحیت می پردازند

یا کتاب مقدس انجیل را به فارسی منتشر می کنند

وی افزود:»در سال 2014 دست کم 75 نفر از مسیحیت دستگیر شده اند و محکوم به زندان شده اند و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته اند»
حقوق بشر در ایران با چالش جدی روبرو شده است مخصوصا در سایه توافق هسته ای که در اوایل سال با آمریکا و دیگر کشورهای غربی صورت گرفته است و به ایران وعده داد شده است که تحریم هایش در برابر محدود کردن برنامه هسته ایش لغو خواهد شد.
مرکز قانون و عدالت آمریکا گفته اند که تا زمانی که ایران نشانه هایی روشن از بهبود برخوردش با مسیحیت و آزاد کردن زندانیان مسیحی آمریکایی (از جمله کشیش سعید عابدینی) نشان نداده باشد توافق نباید نهایی شود.

کشیش سعید عابدینی

url

Mark Kirt سناتور آمریکایی در بیانیه ای افزود:»آزار و اذیت های منظم مسیحیان و بهائیان و مسلمانان سنی و مخالفین مسلمانان شیعه و سایر اقلیت های مذهبی توسط حکومت بجای بهتر شدن بدتر می شود.