۶ ماه حبس و۷۴ ضربه شلاق؛ جزای استاد حوزه علمیه قم به جرم بازنشر نامه مصطفی تاج‌زاده

imageیک استاد حوزه علمیه قم به اتهام «انتشار نامه سیدمصطفی تاج‌زاده به رهبری، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب علیه مقامات و تبلیغ به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام» به تحمل شش سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد!

به گزارش «سحام»، حجت‌الاسلام احمد حیدری از اساتید نواندیش حوزه علمیه قم امروز چهارشنبه ۲۷ خردادماه ۱۳۹۴ به شعبه ۵ دادگاه ویژه روحانیت قم فراخوانده شد تا حکم این دادگاه به وی ابلاغ شود.

بر اساس حکم ابلاغی به این روحانی، وی به اتهام «انتشار نامه سراسر توهین آمیز آقای مصطفی تاجزاده نسبت به مقام معظم رهبری»، «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی»، «تشویش اذهان عمومی»، «نشر اکاذیب علیه مقامات» و «تبلیغ به نفع گروه‌ها وسازمان‌های مخالف نظام»، به استناد مواد ۵۰۰ و ۶۹۸ قانون تعزیرات اسلامی، به تحمل شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است که مجازات شلاق و یک دوم حبس وی، به مدت سه سال تعلیق شده است.

در بخشی از دادنامه صادره برای این استاد حوزه علمیه قم آمده است: «در خصوص اتهامات دیگر به لحاظ عدم اظهارنظر در کیفرخواست و با عنایت به انکار شدید متهم و به لحاظ عدم وجدان قضایی و حاکمیت اصل برائت و به جهت بند الف ماده ۱۷۷ ق.آ.د.ک.(قانون آئین دادرسی کیفری) برائت صادر گردید.»

گفتنی‌است حکم صادره به این روحانی نواندیش ابلاغ شده و ظرف بیست روز قابل تجدیدنظرخواهی است.