بازداشت چهار شهروند بهایی و سه شهروند غیربهایی ساکن رشت

imageمنابع نزدیک به بازداشت شدگان به بهایی نیوز گفت که ماموران امنیتی روز سه شنبه شنبه 5خرداد ماه در شهرستان رشت دو تن از شهروندان بهایی به نام های آقایان فواد یزدانی و پیمان یزدانی را به اتهام تجمع جهت تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و سپس دو روز بعد در روز پنج شنبه 7 خرداد ماه آقای نیما نجفی و همسر ایشان پریا کشاور را به همین اتهامات دستگیر کردند.
براساس این گزارش 7 شهروند بهایی و غیربهایی ساکن رشت به اداره اطلاعات این شهر منتقل شده اند.این شهروندان با ارائه کارت شناسایی از سوی وزارت اطلاعات این شهر بازداشت شده بودند.

این منبع همچنین اعلام داشتند: ماموران امنیتی پیشتر در ایام عید نوروز پس از تفتیش منزل بعضی از وسایل آنها را با خود برده بودند . از جمله سیستم کامپیوتر ، اجناس اداری شرکت و همچنین وسایل شخصی کارمندان .

چهار شهروند بهایی پیشتر نیز بارها از سوی منابع اطلاعاتی و امنیتی جهت بازجویی احضار شده بودند.و این شهروندان جهت گرفتن وسایل ضبط شده خودشان بارها از مجامع قضای خواسته بودند وسایل شخصی واداری آنها برگردانده شوند.

شه شهروند غیربهایی نیز همزمان با این شهروندان بهایی بازداشت شده اند، و اتهام این شهروندان ، ارتباط داشتن با شهروندان بهایی عنوان شده است.

به گفته این منبع آگاه با وجود انکه زمان بازداشت به آنها دلیل بازداشت را ذکر کرده اند اما همچنان این 7 شهروند بدون دلیل قانونی و ذکر اتهام بازداشت هستند.