تبعیض علیه ما همچنان ادامه دارد

جمعى از پیروان دین یارى (اهل حق)، با ارسال نامه اى خطاب به رهبر جمهورى اسلامى، از وى خواستند نسبت به جلوگیرى از تضییع حقوق پیروان این طریقت اقدام کند.

به گزارش مجذوبان نور به نقل از مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان، امضاکنندگان این نامه سرگشاده که به مهر مجتمع مشورتى فعالان مدنى یارسان ممهور شده است، با ارایه گزارشی از حقوق پایمال شده اجتماعى و سیاسی اهل حق، از آیت الله خامنه ای  خواسته اند براى حل واقعى مشکلات این گروه از افراد جامعه ایران، در قانون اساسی بازنگرى شود تا از این رهگذر، پیروان دین یارى از حقوق اجتماعى و شهروندى بهره مند شوند.

در این نامه با مواردی همچون ممانعت از ساخت عبادتگاه، محرومیت های شغلی و تحصیلی، ایجاد هجمه های فرهنگی، محترم شمرده نشدن عقاید و نداشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی به عنوان تضیع حقوق و تبعیض علیه پیروان آیین یاری برشمرده شد.

همچنین در فرازى از این نامه به حادثه خودسوزى دو تن از پیروان اهل حق در مقابل مجلس شوراى اسلامى و فرماندارى همدان اشاره شده و با بیان اینکه مسوولان قول رفع مشکلات پیروان این دین را داده بوده اند، از ادامه تحمیل فشارهاى اجتماعى و سیاسی بر این پیروان این اقلیت دینى یاد شده است.