صدور قرار تامين و تفهيم اتهام دستیار ویژه روحانی

صداوسیمای رژیم: دادستان دادگاه ویژه روحانیت تهران از صدور قرار تامین و تفهیم اتهام برای علی یونسی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی گفت: به دنبال گزارش و شکایت مراجع امنیتی و قوه قضائیه در خصوص اظهارات ایشان که دارای وصف اقدام علیه امنیت ملی و نشر اکاذیب بود روز گذشته 26 اسفند سال 93به دادسرای ویژه روحانیت تهران احضار و پس از تفهیم اتهام، قرار تامین مناسب برای وی صادر شد.

دادستان دادگاه ویژه روحانیت افزود: اتهام اقدام علیه امنیت ملی و نشراکاذیب به ایشان تفهیم و دفاعیات از سوی وی ارائه شد و پرونده در دادسرای ویژه روحانیت تهران مراحل بررسی را طی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان حجت الاسلام علی یونسی اخیراً در اظهاراتی که موجب رنجش هواداران و دوستداران انقلاب اسلامی ایران در منطقه شده بود، گفته بود: در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست، بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ماست و این مسئله هم برای امروز و هم برای گذشته است.

یونسی در ادامه این گفتگو اعلام می‌کند: «جغرافیای ایران و عراق غیرقابل تجزیه است و فرهنگ ما غیرقابل تفکیک است پس ما یا باید با هم بجنگیم و یا یکی شویم».

این اظهارات موجب شد رسانه‌های غربی و رسانه‌های عربی مخالف جمهوری اسلامی این قسمت از سخنان او را برجسته کنند تا مسئولان عراقی به این گفته‌ها واکنش نشان دهند.