دادگاه ويژه روحانيت: پرونده روحانی محکوم به اعدام در مرحله تجديد نظر است

در ماه‌های گذشته برخی از وب‌سايت های خبری در ایران از صدور حکم اعدام برای مجيد جعفری تبار، از روحانيون قم خبر داده بودند.محمد جعفر منتظری، رييس دادگاه ويژه روحانيت، روز جمعه هشتم اسفندماه در خصوص پرونده روحانی معروف به «شيخ استخاره» که به اعدام محکوم شده ، گفته است، متهم به اين حکم اعتراض کرده است و پرونده اش در دادگاه تجديد نظر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رييس دادگاه ويژه روحانيت در حاشيه مراسم ختم سيد صادق طباطبايی در تهران گفته است: «وی به حکم صادره از سوی دادگاه اعتراض کرده است و پرونده اش در دادگاه تجديد نظر به سر می برد.»

محمد جعفر منتظری در پاسخ به اين سؤال خبرنگاران که آيا توضيحاتی درباره اين پرونده وجود دارد يا خير، گفت: مطلبی که در اين مورد منتشر شد و توضيحات پيرامون آن کفايت می‌کند و فعلا توضيح بيشتری وجود ندارد.

ماه‌های گذشته برخی از وب‌سايت های خبری از جمله «سحام نيوز»، نزديک به مهدی کروبی، از صدور حکم اعدام برای مجيد جعفری تبار، از روحانيون «مشهور» قم خبر داده بودند.

در همين زمينه، غلامحسين محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائيه ايران پيشتر اخبار منتشرشده درباره صدور حکم اعدام برای اين روحانی از سوی دادگاه ويژه روحانيت را تاييد کرده بود.

مقام های قوه قضاييه ايران و دادگاه ويژه روحانيت تاکنون توضيحاتی در خصوص اتهام های اين روحانی بازداشت شده ارائه نکرده اند. ولی وبسايت‌های خبری اتهامات مجيد جعفری تبار را «ادعای ارتباط با امام زمان»، «مريد و مراد بازی» و «ارتباط با اجنه» عنوان کرده‌اند.

با اين حال سخنگوی قوه قضاييه در اواخر بهمن سال جاری گفته بود: «حکم صادرشده برای اين فرد، بدوی بوده و می‌توان به اين حکم اعتراض کرد و طبق قانون، قابل تجديدنظر است.»

«سحام نيوز» پيشتر در خصوص محمد جعفری‌تبار نوشته بود که وی از سال ۱۳۷۲ به سبب «استخاره‌هايی» که می‌گرفت بر سر زبان‌ها افتاد و دامنه استخاره‌های وی به جايی رسيد که ده‌ها خط تلفن به صورت ۲۴ ساعته به سئوال‌های مراجعه‌کنندگان پاسخ می‌داد.

براساس گزارش‌ها، آقای جعفری تبار از ۶ ماه پيش بازداشت شده و در سلول انفرادی زندان «لنگرود» کاشان نگهداری می‌شود.وبسايت سحام نيوز، مجيد جعفری تبار و مينا مناقب، همسرش را از نوه‌های آيت الله محمد صدوقی يکی از ائمه جمعه مشهور سابق ايران معرفی کرده است.

آيت الله محمد صدوقی، امام جمعه اسبق يزد، از جمله ائمه جمعه مشهور ايران بود که درسال‌های ابتدايی انقلاب در نماز جمعه ترور شد.وبسايت سحام نيوز روز يکشنبه، ۱۲بهمن، خبر داده بود که مينا مناقب، همسر آقای جعفری تبار، نيز به اعدام محکوم شده است.اين درحالی است که اين وبسايت روزسه شنبه، ۲۸ بهمن، در خبر ديگری تنها از بازجويی خانم مناقب خبر داد.