آغاز مجدد تهدیدات علیه شهروندان بهائی

آغاز مجدد تهدیدات علیه شهروندان بهائیاین روزها در مترو تهران تابلو های تبلیغاتی متعددی در باره بهائیان به در و دیوار نصب شده که به راحتی قابل مشاهده است . این تبلیغات و دستگیری یک باره 14 نفر از بهائیان در دو هفته گذشته در اصفهان و تهران نشان دهنده موج جدید فشار به این گروه و پیروان آن است .

به گزارش جرس، بر اساس آنچه در این تابلوهای تبلیغاتی آمده بهائیان فرقه ای دست ساخته جریان های امپریالیستی قلمداد شده که در تمام این سال ها به دنبال جاسوسی و تغییر فرهنگ و مذهب مردم ایران و بویژه شیعیان بوده اند . این تابلوهای تبلیغاتی در بیشتر ایستگاه های مترو تهران قابل مشاهده است . این در حالی است که به صورت گسترده و مداوم در شبکه های مختلف تلویزیونی برنامه هایی در باره این گروه و پیروان آن به نمایش در می آید . مضمون تمام این برنامه ها نیز همان چیزی است که در این تابلوهای تبلیغاتی آمده است .فرقه گرایی ، اقدام برای جاسوسی و ترویج رفتارهای غیر اخلاقی .

یکی از شهروندان بهایی در این باره می گوید: با دیدن این تابلو در ایستگاه مترو جمهوری شوکه شدم . انتظار این را نداشتم که به اینگونه با ما برخورد شود . این زن 31 ساله که خود را فرانک معرفی می کند در ادامه می افزاید : اگر چه با اینگونه برخوردهای خشن و توهین آمیز در تمام این سال ها روبرو بودیم و باید به نوعی منتظر افزایش سطح خشونت می بودیم اما این تابلو های تبلیغاتی در ما هراس انداخته و این پرسش را مطرح می کند که پس از این همه فشار و زندان دیگر می خواهند با ما چه کنند ؟

بر اساس این گزارش، در حال حاضر بیش از 130 بهایی زن و مرد در زندان به سر می برند، که مشهورترین آنها هفت نفر اعضای هیات مدیره جامعه بهائیان ایران هستند که به 20 سال حبس محکوم شده اند و هم اکنون هفتمین سال زندان خود را سپری می کنند . پس از آنها مسئولان و مدیران واستادان دانشگاه بهائیان ایران هستند که آنها نیز حبس هایی بین سه تا پنج سال دارند . این افراد به اتهام راه اندازی دانشگاه ویژه بهائیان در زندان هستند .

لازم به ذکر است؛ جوانان بهایی بیش از 30 سال است که حق تحصیل در دانشگاه های دولتی جمهوری اسلامی را ندارند . اگرچه در زمان ریاست جمهوری خاتمی گشایش هایی در این باره صورت گرفته اما این روند ادامه نیافت و با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد فشار و تضیع حقوق شهروندی و اجتماعی آنها عمق و گستره بیشتری یافت .