پلیس از بازداشت عوامل قتل روحانی بلوچ حافظ محمد ظاهر خمر خبر داد

پلیس از بازداشت عوامل قتل روحانی بلوچ حافظ محمد ظاهر خمر خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان، از دستگیری ۲ نفر که اقدام به قتل ملامحمد ظاهر خمر در زاهدان کرده بودند ،خبر داد.

حافظ “محمد ظاهر خمر” مدرس مکتب علوم دینی “سمیه” زاهدان و برادر حافظ “عمر خمر” شاعر و سرودخوان معروف اهل سنت سیستان بلوچستان بود. وی در 15 بهمن ماه سال جاری در زاهدان ترور شد.پلیس سیستان و بلوچستان این قتل را یک حادثه معمولی جنایی خوانده است. این در حالی است که فعالان اهل سنت ایران با توجه به سوابق پیشین قتل های علمای اهل سنت مانند مولوی عبدالملک ملازاده در سال 1995 در کراچی ، قتل دکتر سیاد در بندر عباس، قتل دکتر ضیایی در شیراز و مولوی کرم پور در خراسان و قتل های دیگر علمای اهل سنت، انگشت اتهام را به سوی وزارت اطلاعات ایران می گیرند. اتهامی که مقامات ایرانی به آن پاسخی نداده اند.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: «در پی وقوع قتل این فرد در تاریخ ۱۵ بهمن سال جاری در خیابان فرهاد زاهدان که بر اثر شلیک گلوله به وقوع پیوسته بود پلیس ‌آگاهی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داد».

وی گفت: «با توجه به حساسیت موضوع و به جا ماندن یک دستگاه خودروی پراید از قاتلان و سرقت خودروی پژو پارس مقتول توسط مهاجمان تحقیقات آغاز شد».

پلیس سیستان و بلوچستان از بیان هویت و محل این مجرمان جزئیاتی بیان نکرد. فقط به این اکتفا شده است که مجرمان سابقه کیفری دارند.