بازداشت ۵ نفر از شاگردان آیت الله نکونام در قم

تجمع چند صد نفره طلاب حوزه علمیه قم در اعتراض به ادامه بازداشت آیت الله نکونام صبح امروز به  دستگیری 5نفر از شاگردان این مرجع تقلید انجامید.

خبرهای رسیده حاکیست مامورین امنیتی با حضور در منازل ایرج علی محمدی،جلیل عباسی،یوسفعلی رضایی، موسی علیزاده و علیرضا جهانشاهی از روحانیون شرکت کننده در تجمعات اعتراضی،ضمن بازداشت  آنها را به مکان نامعلومی منتقل کرده اند. یکی  از شاگردان آیت الله نکونام می گوید: در روزهای گذشته بالغ بر سیصد نفر از شاگردان آقای نکونام در مدرسه فیضیه گرد هم آمده بودند و در تجمعاتی آرام خواستار مشخص شدن وضعیت این مرجع تقلید شدند. وی با بیان اینکه امروز دوشنبه تجمعی برگزار نشد افزود: با وجود وعده مسئولین حوزوی و دادگاه ویژه روحانیت مبنی بر اطلاع رسانی درباره شرایط نگهداری آیت الله نکونام، نه تنها این امر محقق نشد بلکه 5نفر از شرکت کنندگان در تجمعات ، صبح امروز در منازل خود دستگیر شدند.

آیت الله محمد رضا نکونام که از جمله علمای نواندیش حوزوی محسوب می شود و از منتقدان جریان تحجر در حوزه به شمار می رود، بیش از ۵۰ روز است که  به دلایلی نامعلوم در بازداشت دادگاه ویژه روحانیت است و در سلول انفرادی به سر می برد.

این استاد حوزه مدتی قبل از بازداشتش، به شدت از کسانی که به خاطر آشنا نبودن با ابرازهای جدید می گویند اینترنت و فیس بوک حرام است، انتقاد کرده بود و گفته می شود اختلاف نظر جدی وی با مکارم شیرازی و مصباح یزدی در بازداشت او نقش عمده ای داشته است.

همچنین تلاش های ناکامی از سوی بازجویان برای پرونده سازی اخلاقی علیه این استاد حوزه صورت گرفته است.