کارشکنی مسئولین در صدور نامه عدم تحمل کیفر آرش هنرور شجاعی

خبرگزاری هرانا – محمدصادق (آرش) هنرور شجاعی، روحانی منتقد با کارشکنی مسئولین برای صدور نامه عدم تحمل کیفر خود روبروست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حجت الاسلام والمسلمین هنرورشجاعی در پی بروز حملات و تشنجات مکرر صرع و بستری شدن بعلت سکته مغزی در بیمارستان شهدای تجریش تهران در زمستان گذشته، در اردیبهشت ماه سال جاری با دستبند و مأمور به مرکز پزشکی قانونی (غرب تهران) اعزام شد.

این مرکز وی را به پزشک متخصص معتمد خویش معرفی نمود، ولی همانروز مجدداً وی را به زندان بازگرداندند و بازهم رسیدگی لازم انجام نشد.

هنرور شجاعی در ۲۹ خرداد ماه سال جاری به مرخصی ۷ روزه اعزام شد که این مرخصی ده روز دیگر تمدید شد و به دستور دادستان قرار شد که هنرور شجاعی، خود شخصاً پیگیر مراحل و معاینات پزشکی قانونی شود.

با توجه به پرونده و مدارک پزشکی که این روحانی منتقد از قبل تهیه کرده بود و پزشکی قانونی نامه عدم تحمل کیفر شلاق را صادر نموده بود، بر مبنای همان پرونده و مدارک و با معاینه جدید پزشک معتمد مرکز، مرکز پزشکی قانونی (غرب تهران) نظریه قطعی بر عدم تحمل کیفر حبس هنرور شجاعی را صادر نمود و دادستان تهران با اصیل دانستن نامه آنرا به شعبه ۳ دادگاه ویژه روحانیت ارجاع داد، ولی قاضی از رسیدگی به پرونده و صدور قرار عدم تحمل کیفرحبس امتناع نمود و با پیگیریهای مکرر هنرور شجاعی، بالاخره دادگاه برای ۱۲ مرداد ماه سال جاری تعیین وقت قطعی نمود.

با این وجود در تاریخ ۲۹ تیر ماه، دایره عملیات دادسرای ویژه روحانیت ضمن تماس تلفنی، هنرور شجاعی را فراخواند تا برای روز بعد به همراه مامور مجددا به مرکز پزشکی قانونی در شعبه دیگری مراجعه کنند و تمامی معاینات و مراحل قانونی از سرگرفته شود.

مراحلی که یکبار به طور کامل در چندین بیمارستان و مرکز پزشکی و با صرف هزینه شخصی و چندین ماه صرف وقت و رفت و آمدهای مکرر در گذشته انجام گرفته بود.

در نهایت به دلیل اعتراض و زیر بار نرفتن هنرور شجاعی از انجام مجدد این پروسه طولانی و تکراری، وی مجدداً به زندان بازگردانده شد و هیچگونه توجهی به نظریه پزشکی قانونی مبنی بر تأیید بیماری وی و صدور نامه عدم تحمل کیفر زندان نشد.

لازم به یادآوریست، از آبان ماه ۸۹ که این روحانی منتقد بازداشت و زندانی شده، تا کنون ۳ پرونده در دادگاه ویژه روحانیت برای وی مفتوح گردیده است.