داد خواهی برادر مصیب وطن یکی از بازداشت شدگان نصیراباد، از مجامع حقوقی

داد خواهی برادر مصیب وطن یکی از بازداشت شدگان نصیراباد، از مجامع حقوقیبه گزارش کمپین فعالین بلوچ مصدق وطن خواه برادر مصیب وطن خواه در دادنامه ای به نهادهای حقوق بشری خواستار رسیدگی به وضعیت نا معلوم برادرش که در تاریخ 14 دیماه در شهرستان سرباز بازداشت گشته، شده است.

متن نامه ایشان در پی می آید:

سلام،

من مصدق وطن خواه ، برادر مصیب وطن خواه هستم یکی از بازداشت شدگان مظلوم نصیراباد سرباز، برادرم روز بعد از دستگیری پله ای نصیراباد در راسک یعنی در 93/10/15 دستگیر کردند، برادرم در آن روز مریض بود در حالی که داروها کنارش و سرم بر دست او وصل بود او را بردند، برادرم 18 سال بیشتر ندارد، گروهی که به ادعای نیروهای نظامی 7سال است که فعالیت میکند انوقت برادرم 12 سال داشته و در حال بازی با هم سن و سال های خود بوده است.

او که در راسک مرکز شهرستان سرباز مدیریت پارکینگ را بعهده داشت که هر روز نیروهای انتظامی، پلیس، اطلاعات ماشین و موتورهای توقیفی را می آوروند و او با آنها برخوردی دوستانه و خوب داشت، انها برادرم از پارکینگی که در آن 500 موتور سیکلت و 200 اتومبیل نگهداری می شد بردند، و هیچ توجهی به مریضی برادرم و ماشین های مردم ک مسئولیت انها با برادرم بود نکردند. نیم ساعت بعد از بردن برادرم به محل برگشته و اتومبیل پدرم را که کلید ان با برادرم بود را نیز به یغما بردند؟!

حالا مسئولان در اتهاماتی که به برادرم و بقیه بازداشت شدگان نصیراباد زده اند در سردرگمی و تناقض هستند.

یکی انها را گروهی مستقل خطرناکتر از جیش العدل میداند و دیگری انها را از جیش العدل اعلام میکند و دیگری میگوید نود درصد ناامنی های جنوب شرق را به این افراد نسبت میدهد، سوال اینجاست پس ناامنی های بعد از دستگیری این افراد را چه کسی انجام داده است؟؟ سخنگوی وزارت کشور اعلام میکند انها در خانه ای تیمی دستگیر شده اند در حالی که چنین نیست همه انها در خانه های خود در حال خواب دستگیر شده اند و برادرم در محل کار خود در حالی ک از بیماری به خود می پیچید دستگیر شد.

من از تمام مجامع بین المللی و حقوقی خصوصا اقای بان کیمون و اقای احمد شهید میخواهم که برای ازادی برادرم و بقیه زندانیان بیگناه و مظلوم نصیراباد سرباز تلاش خود را بکنند.

مصدق وطن خواه برادر مصیب وطن خواه یکی از بازداشت شدگان مظلوم نصیراباد