حقایقی پیرامون بازداشت ابوبکر بهرامزهی در نامه برادر وی

حقایقی پیرامون بازداشت ابوبکر بهرامزهی در نامه برادر وی   به گزارش کمپین فعالین بلوچ فرامرز بهرامزهی برادر ابوبکر بهرامزهی در نامه ای به دو نمانیده سیستانی جناب آقای حسین علی شهریاری و محمد باقر حسینی و فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن بیان چگونگی بازداشت برادرش به وضعیت زندگی وی و تناقض سخنان این مسئولان در مورد بازداشت برادرش سخن می گوید.

 وی در بخشی ازنامه خود با ایجاد تردید در اتهامات نسبت داده شده به برادر خود می نویسد: جناب رحیمی برادرم تروریست نیست او در خانواده ای بزرگ شده که 3 عضوآن کارمند سپاه دسته رزمی پایگاه نور نصیر آباد و 3 عضوآن دانشجو و تحصیلکرده دانشگاهی و خود صدیق نیز6 سال سابقه خدمت در جمعیت هلال احمر را یدک می کشد او به لطف پروردگار برای نجات جان انسانها مخلصانه وجسورانه عمل میکرد که چندین مرحله او با همکارانش موجب تقدیر و تشویق از جانب مسئولین نظامی و منطقه ای قرارگرفته اند.

این نامه که به “کمپین فعالین بلوچ” رسیده است به شرح ذیل است:

 محضر اقایان حسین علی شهریاری ، سردار رحیمی و محمد باقر حسینی

باعرض سلام وادب:

من فرامرزبهرام زهی برادرکوچک تر ابوبکر(صدیق) هستم

سرداررحیمی ماموران امنیتی شما در سحرگاه روز یکشنبه 14دی ماه برادرم بهمراه پسرعمویم فرهاد بهرام زهی با لباس شب و بدون دمپایی توی سرمای زمستان جلوی دیدگان فرزندان خردسالش و مادرم باکمال بی احترامی به اهل وعیال خانه وفیلمبرداری و بد و بیراه گفتن از آسایشگاه به شکنجه گاه انتقال دادید. با گذشت یکماه هنوز از برادرم و همراهانش هیچ خبری نداریم یکماه هست که چشممون به در حیاط آویزانه وحسرت آزادیش رومیکشیم.دخترکوچکش ازوحشت آن شب همیشه میگویدالان پلیسها میاند مارومیبرند.جناب سردار چراهمه خونه ها زیرورو شدند هیچ اسلحه دفاعی اعم ازسردوگرم درپناهگاههای 30تروریست بزرگ(بقول خودتون)که براحتی درمنزلشون خواب بودن به چشمتون نیومد؟؟ راستی آن فیلم دختر 2 ساله و مادرسالخورده ام به چه دردتون میخوره؟؟ به نظر شما عادلانه هست که 90 درصد نا امنی ها در استان را بیندازید به گردن چند جوان بی آزار و بی نوا که همگی از یه روستا و یک طایفه هستند؟ در کل شما آبروی یه طایفه با مردمانی سرشناس رو بازی گرفتید.

جناب رحیمی برادرم تروریست نیست او در خانواده ای بزرگ شده که 3 عضوآن کارمند سپاه دسته رزمی پایگاه نور نصیر آباد و 3 عضوآن دانشجو و تحصیلکرده دانشگاهی و خود صدیق نیز6 سال سابقه خدمت در جمعیت هلال احمر را یدک می کشد او به لطف پروردگار برای نجات جان انسانها مخلصانه وجسورانه عمل میکرد که چندین مرحله او با همکارانش موجب تقدیر و تشویق از جانب مسئولین نظامی و منطقه ای قرارگرفته اند بخصوص در حادثه تروریستی پاسگاه رئیس آباد و چند حادثه تروریستی دیگر برادرم جزء نجاتگران فعال بوده که مصدومین را جابجا می کرده (اما بعداًجنابعالی دمتون گرم که همین عملیاتها را هم بنام برادر و دوستانش برچسب زدید) پس چطور درهمچین خانواده ای که سرپرست آن سه سال فرمانده پایگاه سپاه بوده پسرش جرأت کند به قتل و ناامنی دامن زند؟ آنهم ترورمعلم غربت زده وزحمتکش یاترورهمکارپدر و برادرش شهید ادهم صبوری(ازدوستان وهمکلاسی خودش)؟
جناب سرداررحیمی٬ شهریاری٬ حسینی و بقیه مسئولان برادرم وهمراهانش از بی بضاعت ترین افرادجامعه میباشند به کودکان و مادران آنها رحم کنید. از اه واشک آنها بترسید که بیشترآنها یتیم و جملگی مظلوم هستند چنانچه سبب ریختن اشک یکی از اینها شوید همانا دری از جهنم برویتان بازخواهد شد. برادران ما تروریست نیستند چون هیچ تروریستی جرأت بخرج نمیدهد که بعد از عملیات تروریستی با وجود استرس پیش خانواده اش باخیال راحت و بدون داشتن کمترین اسلحه دفاعی بخوابد. اکثر آنها کشاورز٬ دانشجو٬ نجاتگرهلال احمر و راننده می باشند.
جدا از تناقضات ﻭﺍﺿﺢ ﻭ ﺷﺮﻡ ﺁﻭﺭ ﺩﺭ بین اظهارات مسئولان استانی ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﯾﺪ ﺁﺯﺍﺩﺍﻧﺪﯾﺸﺎﻥ ﻭ ﻣﺘﻔﮑﺮﺍﻥ ﻣﻐﻔﻮﻝ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ شما چطور وجدانتان اجازه میدهد که برادرانمان راکه میانگین سنی شان 22سال هست راجهت پوشش دادن ضعف امنیتی 7ساله تان (ازسال86تاکنون)قربانی کنید.امروزه همه مردم میدانندکه این همه اتهامات واعترافات دروغین و دیکته ای ما یحصل چیست؟ بله سردار زجر وشکنجه های تحمیلی که درزندان گوانتانامو از آنها بندرت یافت می شود حاصلش همین اعترافات پوچ وبی اساس برادرانم می باشد.
هم اینک در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارکه فجر قرار داریم از همه مسئولین استانی و کشوری وهمچنین شخص اول دولت تدبیر و امید و از تمام نهادهای حقوق بشری و مدافعان حقوق بشر عاجزانه تقاضا داریم نگذارید با مجازات برادرانمان سوژه ی دیگر دست عوامل فریب خورده خارجی بیفتد برای نا امن کردن بیشتر منطقه!! نگذارید با مجازات برادرانمان جوانان ما غرض دیده وعقده به دل بمانند!! به فریاد خانواده های مظلوم و داغدیده ما برسید و برای آزادی برادرانمان عزم جدی بگیرید و گام راسخ بردارید. و پرونده را برای عده ای سودجو ومنفعت طلب استانی رها نکنید. مگر نه ما پناه می بریم به درگاه ایزد منان وشکایت مان را به درگاه او واگذار می کنیم که خودش ارحم الراحمین وقاضی الحاجات مومنان هست
به توفیق آزادی همه زندانیان بی دفاع بالاخص جوانان نصیرآباد
واجرکم عندالله
فرامرزبهرام زهی برادر بازداشت شده سحرگاهی صدیق بهرام زهی

دوشنبه 13 بهمن 93