یک فعال اهل سنت از زندان “ناوا” ماهشهر آزاد شد

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز سامی آلبوغبیش، یکی از زندانیان عقیدتی زندان ناوا شهر معشور، به قید وثیقه ۳۰۰ میلیون  آزاد گردید. وی که در ۲۹ تیر۱۳۹۳ ماه به همراه حسین صعبوری توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردیده بود پس ازگذراندان شش ماه در بازاداشتگاه اطلاعات و زندان  وتحمل انواع شکنجه های روحی وجسمانی موقتا با قيد وثيقه آزاد گردید.

حسین صعبوری و سامی زبادی آلبوغبیش دو فعال مذهبی اهل‌سنت می باشند که از مذهب تشیع به تسنن گرویده بودند به اتهام افساد فی الارض دستگیر شده بودند پس از دستگیری به بازداشت‌گاه وزارت اطلاعات منتقل شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهر معشور با صدور کیفرخواست برای این دو فعال مذهبی، آن‌ها را به افساد فی الارض متهم و خواستار اشد مجازات برای آنان شده بود. پرونده این دو فعال اهوازی در دادگاه انقلاب شهر معشور به ریاست “سید جهاد موسوی” مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، حسین صعبوری و سامی آلبوغبیش از سوی مقامات قضائی و امنیتی به دست داشتن در سوزاندن مسجد و حسینیه در شهرک طالقانی شهر معشور در تیرماه سال جاری، متهم شده‌اند؛ امری که توسط این دو فعال اهوازی بشدت تکذیب شده است. علاوه براین، ارتباط با تشکلات سیاسی خارج از کشور و داشتن تفکر سلفی از جمله اتهامات ذکر شده در کیفر خواست این دو جوان اهل‌سنت است.

بنا به گزارشهای واصله این دو فعال مدنی پس از بازداشت تحت شدید‌ترین شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفته‌ بودند که در اثر آن یکی از دست‌های حسین صعبوری شکسته، وهمچنین شکنجه منجر به پارگی عصب دست وی گردید.

حسین صعبوری هم اکنون در زندان «ناوا» شهر معشور در حبس بسر می‌برد و از حق مداوا ومراجعه به پزشک برای معالجه دست محروم می باشد.