پایان خوش اعتصاب غذای دراویش / انتقال وکلای زندانی دراویش از بند ۲۰۹ به ۳۵۰ اوین

پایان خوش اعتصاب غذای دراویش / انتقال وکلای زندانی دراویش از بند ۲۰۹ به ۳۵۰ اوینوکلای زندانی دراویش پس از سه ماه به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگشتند و صبح امروز خانواده‌های این زندانیان موفق به ملاقات با آنها شدند.

به گزارش مجذوبان نور، بعد از ظهر روز شنبه ۲۴ فروردین‌ماه ۹۲، هفت تن از وکلای زندانی دراویش پس از سه ماه حبس در بند امنیتی ۲۰۹ و در پی اعتصاب غذای دو تن از دراویش زندانی شیراز، از بند ۲۰۹ به بند ۳۵۰ زندان اوین انتقال پیدا کردند. صالح مرادی و کسری نوری نیز سرانجام پس از ۹۰ روز اعتصاب غذا، به خواسته‌ی خود مبنی بر انتقال وکلای زندانی دراویش به بند عمومی زندان اوین دست یافتند و پیروزمندانه به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
در پی پافشاری دراویش زندانی برای اجرای عادلانه‌ی قانون اساسی و ایستادگی در مقابل خواسته‌های غیرقانونی مقامات امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران، همزمان با انتقال این هفت نفر به بند ۳۵۰ اوین، سایر زندانیان این بند با سر دادن شعار “درود بر دراویش قهرمان” به گرمی از آنان استقبال کردند.
خانواده‌ی این افراد صبح امروز پس از ملاقات با آنها، حال روحی این دراویش را خوب توصیف نموده ولی اعلام کردند که ایشان از نظر جسمانی در شرایط خوبی قرار ندارند و نیازمند رسیدگی‌های فوری پزشکی می‌باشند.

آقایان حمیدرضا مرادی سروستانی، مصطفی دانشجو، فرشید یداللهی، امیر اسلامی، امید بهروزی، رضا انتصاری و افشین کرمپور از وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور در پی اعتراض به روند دادرسی پرونده‌ی اتهامی خود و عدم شرکت در جلسات دادگاه، به درخواست مامورین امنیتی و دستور مستقیم ابولقاسم صلواتی، قاضی پرونده‌ی این دراویش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به بند امنیتی اوین موسوم به ۲۰۹ که بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین است منتقل شده و مورد بازجویی‌های مجدد، ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفتند و مدت سه ماه را در شرایط بسیار نامناسب در این بند سپری کردند.

لازم به ذکر است که در طول ۳ ماه حبس این دراویش در بند ۲۰۹، هواخوری، مکاتبه و تماس تلفنی با خارج از بند و دسترسی به رسیدگی‌های پزشکی برای آنها ممنوع بوده و این در حالیست که سه تن از این افراد به علت بیماری‌های حاد نیازمند رسیدگی‌های مستمر پزشکی می‌باشند.
در پی انتقال وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور به بند ۲۰۹ اوین، آقایان صالح مرادی و کسری نوری از دراویش زندانی در زندان عادل آباد شیراز در اعتراض به انتقال این ۷ تن به بند ۲۰۹ و شرایط نامناسب آنها، دست به اعتصاب غذا زده و خواهان بازگردان ایشان به بند ۳۵۰ زندان اوین شدند، که پس از تحمل ۹۰ روز اعتصاب غذا و با وجود فشارهای نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات و حراست زندان عادل آباد شیراز، به منظور شکستن اجباری اعتصاب غذای آنها، این دراویش با ایستادگی و استقامت به خواسته خود رسیدند و به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

اعتصاب غذای این دو درویش و وضیعت وکلای زندانی دراویش سبب واکنش های گسترده بین المللی شد که از آن جمله می‌توان به بیانیه‌ و نامه‌های سازمان عفو بین الملل، پارلمان اروپا، وزارت امورخارجه آلمان، بنیاد عبدالرحمن برومند و نامه خانم شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل به دکتر احمد شهید اشاره کرد.